چگونه در هتل راحت بخوابیم؟

صدای آزار دهنده آسانسورها، پرسنل خانه داری که در راهروها با هم حرف می زنند، همسایه های شلوغ و بی ملاحظه، میهمانی های هتل، همه مواردی هستند که خواب شما را در طول اقامت در هتل مختل می کنند.

ما در این مقاله از سایت هتل فرودگاهی رکسان راهنمای جامعی را در اختیار شما قرار می دهیم، تا بتوانید خواب آرامش بخشی در هتل داشته باشید.

وسایل لازم را برای ماندن در هتل بردارید

برای اینکه بتوانید شب راحتی را در هتل بگذرانید، باید چمدان تان را هوشمندانه بسته بندی کرده و برخی چیزها را از قلم نیندازید، مثلا:

گوش گیر را فراموش نکنید: برای دور ماندن از هر گونه سرو صدا، قدم اول برداشتن گوش گیر است. می توانید چند جفت گوش گیر مخصوص سفر داشته باشید یا اینکه در حین سفر آن را تهیه کنید.

چشم بند را هم در چمدان تان جای دهید: نیازی به توضیح نیست که چشم بند در هنگام خواب می تواند مانع رسیدن نور به چشمان شما شده و در نتیجه یک خواب راحت را برایتان رقم بزند.

با خود ملحفه بیاورید: بعضی ها حس می کنند اگر از ملحفه های خود به جای ملحفه های هتل استفاده کنند، خواب راحت تری خواهند داشت. حتی با این کار ممکن است بیشتر حس کنید که در خانه و روی تخت خودتان خوابیده اید. اگر در چمدان خود جای کافی دارید، سعی کنید یک بالشت مخصوص هم برای خود بیاورید تا هر چه بیشتر احساس راحتی کنید.

از وسایل کمکی هم استفاده کنید: اگر فکر می کنید با وجود وسایل کمکی دیگر می توانید بهتر بخوابید، پس تعلل نکنید. این وسایل می تواند شامل چای آرامش بخش، قرص خواب آور یا حتی اسپری خوشبو کننده شود.

زمانی که اتاق خود را رزرو می کنید

۱. مطمئن شوید که یک اتاق آرام را به شما می دهند. اتاق های طبقات بالایی و به دور از آسانسور بهترین گزینه ها هستند.
۲. بهتر است اتاق شما در وسط راهرو باشد. این اتاق ها به دلیل دور بودن از لاندری، خروجی ها و قفسه های خانه داری، ساکت ترین اتاق های هتل می باشند.
۳. از اتاق هایی که رو به استخر هستند اجتناب کنید. درست است که این اتاق ها چشم انداز بهتری دارند، اما فضای جلوی استخر در هتل ها معمولاً تا دیروقت شلوغ است، از طرفی صدا در مقابل آب، حالت اکو پیدا می کند.
۴. اتاق های پشتی یک هتل با تعداد طبقات کم را درخواست دهید. این اتاق ها ساکت تر هستند (خصوصاً اگر دور از پارکینگ باشند). حتی اگر چشم انداز خوبی نداشته باشند، اما بسیار آرام هستند.
۵. سعی کنید اتاقی را رزرو کنید که حداقل ۲ الی ۳ طبقه بالاتر از سالن مراسم و همایش ها و دیگر فضاهای عمومی باشد.
۶. در مورد اینکه هتل در حال باز سازی است سؤال بپرسید. معمولاً بازسازی ها به طور زمان بندی شده در بخش های مختلف انجام می شود. سعی کنید اتاقی را درخواست دهید که بیشترین فاصله را با مکان بازسازی داشته باشد. مکان هایی که تازه بازسازی شده معمولاً تمیزتر، مجهزترند و بوی بهتر و مبلمان و تخت های مدرن تری دارند.

چه کارهای دیگری لازم است انجام دهیم؟

بل از خواب غذای سبک بخورید: خوردن غذای سنگین پیش از رفتن به تخت خواب بدون شک خواب را از چشمان شما خواهد ربود. بنابراین با خوردن غذای سبک یا میان وعده چند ساعت قبل از خواب، با خیال آسوده به تخت بروید.

هوای اتاق را تنظیم کنید: هوای اتاق های هتل معمولا اندکی نم گرفته و خفه است و همین نیز خوابیدن را مشکل می کند. پس بهتر است پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود، در غیر اینصورت از سیستم تهویه استفاده کرده یا آب داغ را در حمام باز کنید تا اتاق از حالت خشکی خارج شود.

یک فعالیت آرامش بخش انجام دهید: یک دوش آب گرم، یک فنجان چای داغ یا حتی خواندن یک کتاب خوب می تواند مقدمه یک خواب خوب باشد. البته تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی آرام هم می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *