چند نکته برای یک سفر پاییزی دلنشین اما مقرون‌ به‌ صرفه!

فهرست مطالب این مقاله

بسیاری از افراد بدون برنامه ریزی سفر می کنند و همین موضوع باعث می شود حساب و کتاب از دستشان خارج شود. فراموش نکنید که بهره مندی از یک سفر ایده آل و لذت بخش زمانی میسر است که از قبل برای روزها و حتی ساعت های آن برنامه ریزی کنید. یکی از مهم ترین نکات برنامه ریزی اقتصادی در سفر می باشد بنابراین اگر می خواهید سفری مقرون به صرفه و دلنشین در کنار خانواده یا دوستانتان داشته باشید، باید مسائلی را در نظر بگیرید. در ادامه شما را با کاربردی ترین نکات سفر در پاییز آشنا می کنیم:

بهترین نکات سفر در پاییز

انتخاب یک محل مناسب برای اقامت

یکی از عمده ترین هزینه های سفر مربوط به مخارج اقامت و هزینه هتل می باشد که تاثیر چشمگیری در هزینه های کلی سفر دارد. معمولا اقامت در هتل هزینه بر است و نیاز به مبلغ بالاتری دارد. اگر به دنبال مکانی مناسب و مقرون به صرفه برای اقامت خود هستید می توانید به سوئیت های کوچک یا مهمانپذیر ها مراجعه کنید که بعضی از آنها بسیار با صفا و دلنشین هستند.

صرفه‌جویی در هزینه‌های غذا و خوراک

وقتی برای گذراندن تعطیلات به سفر می‌روید، اگر بخواهید تمام وعده‌های غذایی را در رستوران‌ها صرف کنید، به‌سادگی کنترل هزینه‌ها را از دست می‌دهید. برای آنکه گرفتار این معضل نشوید، سعی کنید هتلی را رزرو کنید که دست‌کم وعده صبحانه را به‌رایگان در اختیارتان بگذارد. همچنین، می‌توانید به‌فکر گرفتن جایی باشید که آشپزخانه دارد تا خودتان در آن آشپزی کنید.

اگر هم قادر به انجام‌دادن این کارها نبودید، الزامی نیست که به رستوران بروید؛ با خوراکی‌های ساده‌ای مثل چند قرص نان، کنسروها، تخم‌مرغ، سیب‌زمینی، پنیر و میوه هم می‌توانید تا چند روز صبحانه یا ناهار مختصری داشته باشید. مثلا می‌توانید از اجاق‌های مسافرتی برای گرم‌کردن غذا استفاده کنید؛ همین‌طور می‌توانید به‌کمک منقل‌های مسافرتی، سیب‌زمینی، سوسیس یا گوشت (قرمز، مرغ، ماهی) را کباب کنید و به‌عنوان یک وعده غذایی خوشمزه نوش‌جان کنید.

۱۰ نکته برای یک سفر پاییزی دلنشین اما مقرون‌ به‌ صرفه!

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

هزینه های جانبی را در نظر بگیرید

شاید بتوانید با خودروی شخصی‌تان سفر کنید که خیلی وقت‌ها بسیار کم‌هزینه‌تر و البته لذت‌بخش است. با این حال، اگر استفاده از هواپیما را برای سفرکردن انتخاب می‌کنید، لازم است چند نکته را برای کاهش برخی از هزینه‌های پنهان سفرتان بدانید. در این قسمت برخی از آنها را توضیح داده‌ایم.

پیش از آنکه برای خرید بلیت و انتخاب شرکت هواپیمایی اقدام کنید، از هزینه‌های حمل بار آنها کسب اطلاع کنید. در حالت معمول، اجازه دارید حدودا بین ۵ تا ۷ کیلوگرم بار دستی همراه داشته باشید و تا سقف ۴۰ کیلوگرم یا بیشتر بار همراه ببرید. هزینه اضافه‌بار هم معمولا به‌ازای هر کیلوگرم، ۱ درصد کل هزینه پرداختی برای بلیت است.

اگر قرار است بار زیادی همراه داشته باشید، شرکتی را انتخاب کنید که هزینه کمتری بابت اضافه‌بار دریافت می‌کند؛ در غیر این صورت، بدون اینکه متوجه موضوع بشوید، هزینه قابل‌ملاحظه‌ای بابت حمل بار پرداخت می‌کنید.

درباره هتل محل اقامت در کشور یا شهر مقصد هم مسئله به همین صورت است. پیش از رزرو هتل، راجع‌به قیمت‌ها و هزینه‌های اضافی‌ای مانند هزینه پارکینگ، اینترنت وای‌فای و صبحانه به‌طور کامل تحقیق کنید و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

انتخاب معقول مقاصد سفر

حالا که دارید برای سفر هزینه می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید به چند شهر مختلف سر بزنید. این کار لزوما هوشمندانه‌ترین انتخاب نیست.

دو ایراد اساسی به این کار وارد است: اول آنکه به‌خاطر محدودبودن زمان، به عجله و تکاپو خواهید افتاد که بتوانید به تمامی مقاصد درنظرگرفته‌شده سر بزنید و تا حدودی آرامش‌خاطرتان سلب می‌شود؛ در کنار این مسئله هزینه‌های اضافی بابت بلیت قطار، هواپیما، سوخت خودرو و … هم به مجموع هزینه‌های سفرتان افزوده می‌شود.

اینها در حالی است که زمان قابل‌توجهی از سفرتان هم در راه‌ها تلف می‌شود.

بهتر است به یکی دو مقصد اکتفا کنید تا بتوانید در کمال آرامش‌خاطر از سفرتان لذت ببرید. اگر هم می‌خواهید به چند شهر سر بزنید، از همین حالا برنامه‌ای بریزید تا گزینه‌های‌تان در مسیر یکدیگر باشند و برای سرزدن به آنها مجبور نباشید از مسیر اصلی فاصلهٔ چندانی بگیرید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

برنامه ریزی را فراموش نکنید!
فراموش نکنید که برنامه ریزی از اساسی ترین و اصلی ترین نکات سفر در پاییز یا بهتر است بگوییم هر نوع سفری می باشد.

بنابراین اگر می خواهید یک سفر ایده آل و اقتصادی را تجربه کنید، بهتر است تصمیم های لحظه ای و ناگهانی را کنار بگذارید و از قبل یک برنامه مشخص و دقیق تنظیم کنید. با این کار شما می توانید همه برنامه های خود را مشخص کنید و قدم به قدم پیش بروید و در آرامش تمام از سفر خود لذت ببرید. بهتر است بلیط همه مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری که در نظر دارید را از قبل رزرو کنید تا در هزینه ها و همچنین زمان خود صرفه جویی کنید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *