چند غذای مخصوص سریلانکا که باید امتحان کنید

فهرست مطالب این مقاله

مروارید اقیانوس هند یا اشک هند از جمله نام های مستعاریست که برای سریلانکا انتخاب شده است. اما این کشور با نام مستعار دیگری نیز شناخته شده است که با توجه به غذاهای محلی آن انتخاب شده است ، جزیره برنج و ادویه کاری.

فرهنگ غذایی سریلانکا تحت تاثیر غذاهای اروپایی، هندی و… بوده. همین تنوع باعث شده مجموعه‌ای متفاوت از انواع غذاها با طعم‌های مختلف در سریلانکا سرو شوند. در ادامه این مقاله از سایت هتل فرودگاهی رکسان  به معرفی غذاهای خوشمزه سریلانکا میپردازیم. همراه ما باشید.

ماهی ترش با ادویه کاری (Fish ambul thiyal):
همانطوری که از یک کشور در اقیانوس هند انتظار می‌رود، در سریلانکا هم ماهی و غذاهای دریایی در بین دیگر غذاها نقش اصلی را دارند. ماهی ترش همراه با ادویه کاری، از آن دسته خوردنی‌های پرطرفدار در سریلانکاست. ماهی در این خوراک معمولا بزرگ است و برای طبخ آن به صورت مربعی برش داده می‌شود. قطعات ماهی را در مخلوطی از بهترین ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه و پودر کاری می‌خوابانند؛ البته سیر هم نقش مهمی دارد و حتما در تهیه این ماهی از آن استفاده می‌شود. چیزی که به قول سریلانکایی‌ها نقش اصلی در این غذا دارد، نوعی میوه به نام گوراکا است. همان میوه‌ای که به ماهی طعم ترشی می‌دهد. این غذا را در رستوران‌های سریلانکا می‌توانید سفارش دهید. ماهی ترش معمولا با برنج سرو می‌شود.

جکفروت کاری

برای گیاهخواران ، گزینه جوان جکفروت بهترین و خوش طعم ترین گزینه است. جک فورت را با مقدار زیادی ادویه جات ترشی جات مانند زیره و زردچوبه طبخ می کنید ، یا می توانید درون مکعب ها خرد کنید یا به صورت نوارهای باریک شبیه مرغ کشیده یا گوشت خوک. برای آبدار شدن آن ، شیر نارگیل را اضافه کرده و بگذارید چند دقیقه بجوشد.

لمپریز (Lamprais)، غذای آلمانی در سریلانکا!
در سریلانکا، مخلوطی از فرهنگ‌های غذایی متنوع را خواهید یافت. لَمپرِیز، یکی از این غذاهاست. در اصل این غذا، آلمانی است و و ازترکیب دو کلمه Lump و rice که به گوشت و برنج اشاره دارد، درست شده. کمی سس چیلی به لمپریز اضافه می‌کنند و آن را در برگ موز سرو می‌کنند. همه چیز برای چشیدن یک غذای خوشمزه آماده است. معمولا در مرکز برگ موز، دو اسکوپ برنج می‌ریزند، در کنار آن کوفته‌های گوشت را قرار می‌دهند و گاهی هم طعم‌دهنده‌های دیگری در کنار آن قرار می‌دهند.

چند غذای مخصوص سریلانکا که باید امتحان کنیدبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کاری مرغ سریلانکا

کرای مرغ یکی از محبوب ترین و آسان ترین یافتن کرچک های جزیره است. پخته شده با قدرت کاری دانه ای بو داده ، برگهای کاری ، مقدار زیادی فلفل قرمز و مقداری لیموترش برای بوت شدن ، کرای مرغ سریلانکا هنگام انتخاب کاری برای تهیه برنج و گسترش کاری از ضروریات است.

کوتو (Kottu roti)، همبرگر سریلانکایی:
در شلوغی بازارهای سریلانکا، وقتی صدای چیزی فلزی شنیدید که به روی هم سابیده می‌شود، احتمالا در حال نزدیک شدن به کوتو هستید. کوتو نوعی همبرگر سریلانکایی به حساب می‌آید و بسیار محبوب است. در سریلانکا هر وقت هوس یک غذای چرب و فست فودی بکنند، به سراغ کوتو می‌روند. باید بگوییم هر فرهنگ غذایی که داشته باشید، احتمالا شما هم از کوتو خوشتان خواهد آمد.

کاری ماهی

کلاسیک ماهی سریلانکا کلاسیک شبیه به کاری مرغ است که بزرگترین تفاوت آن این است که به دلیل افزودن شیر نارگیل کمی آبدارتر است. بهتر است از ماهی ماهی محکم مانند ماهی استفاده کنید ، اما تهیه آن با استفاده از ماهی خال مخالی نیز معمول است.

چند غذای مخصوص سریلانکا که باید امتحان کنیدبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

جوجه کاری (Kukul mas curry )
جوجه کاری از جمله معمول ترین غذاها در سریلانکا است که به نوعی آن را غذای خانگی می دانند. معمولا نحوه تهیه آن در مناطق مختلف نیز متفاوت است. ادویه جاتی از جمله دانه رازیانه ، هل ، چوب دارچین و میخک در روغن داغ تفت داده می شود سپس با جوجه و ادویه هایی نظیر فلفل ، پودر کاری ، زردچوبه ، برح پاندان و برگ کاری ترکیب می شوند. در برخی مناطق به این غذا پوره گوجه فرنگی نیز اضافه می شود.

دال کاری

کاری دال تقریباً به اندازه برنج در هر خانه سریلانکا مهم است. کری دله کرمی با آب زردچوبه و شنبلیله از جمله دیگر ادویه ها تهیه می شود تا عطر و طعم دلپذیر خانگی ایجاد شود. Dhal curry با عدس های شکاف نارنجی ساخته شده است که قبل از پختن آنها سه بار شسته شده است تا آنها را نرم کنید تا یک غذای خوشمزه مانند سوپ ایجاد شود.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *