زیباترین مکان های دیدنی ژاپن که شما را شگفت زده خواهد کرد

فهرست مطالب این مقاله

ژاپن کشوری است واقع در اقیانوس آرام که به سرزمین آفتاب تابان شهرت دارد. مردم این کشور تا به امروز فرهنگ‌ و نگرش خاص خود را حفظ وآن را به سبکی بسیار دوست داشتنی با دنیای مدرن ترکیب کرده‌اند. این کشور جذابیت‌های طبیعی و انسانی بیشماری دارد که آن را در میان بهترین مقصدهای تفریحی جهان قرار می‌دهد. در ادامه با ایکا هتل همراه باشید.

اگر بخواهم لیستی از کشورهای خاص جهان را نام ببرم بی شک ژاپن در میان سه تای اول جای خواهد گرفت.خوشبختانه این کشور از نظر گردشگری در مسیر پیشرفت بوده. معابد گوناگون، جشنوراه‌های سنتی و بازارهای بزرگ تنها بخشی از جاذبه‌های این کشور هستند.

کاخ امپراتوری (The Imperial Palace)

اولین جایی که در توکیو باید به آن سربزنید قصر امپراتوری است، بهتر است تمام روز خود را برای بازدید از این کاخ بگذارید، چون این‌ جا را با عجله و سرسری نمی‌شود دید. اصلا لطف دیدن این کاخ در گشت و گذار در باغ‌ها و پارک‌های قرن هفدهمی آن است.

خانواده سلطنتی ژاپی یکی از طولانی‌ترین پادشاهی‌های موروثی جهان است اما ما انسان‌های عادی تمام طول سال می‌توانیم از خانه‌ آنها بازدید کنید و در پارک‌هایشان قدم بزنیم. البته اگر به ژاپن می‌روید سعی کنید حتما در فصل بهار این کار را انجام دهید، چون دیدن باغ‌های توکیو بدون شکوفه‌های گیلاس آن صفای چندانی ندارد.

آنسن (Onsen)

چشمه‌ها‌ی آب گرم یا آنسن گنجینه‌ها‌ی ملی هستند که در سرتاسر ژاپن پراکنده شده‌اند. این چشمه‌های آب گرم در میان مردم ژاپن از جایگاه والایی برخوردارند و به بخشی تفکیک ناپذیر از فرهنگ آن‌ها تبدیل شده‌اند.

چشمه‌ها هم به صورت داخلی و هم فضای باز قابل استفاده هستند، به گونه‌ای که حتی حیواناتی مانند میمون‌ها هم می‌توانند از حمام کردن در آن‌ها لذت ببرند! هرکدام از این آنسن‌ها ممکن است متشکل از چند حمام مجزا باشند که نوع مواد معدنی آن ها با هم متفاوت است. به هر حال آنسن‌ها امروزه بخشی از ویژگی توریستی کشور ژاپن به شمار می‌روند.

زیباترین مکان های دیدنی ژاپن که شما را شگفت زده خواهد کرد

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کوه آساهی (Mount Asahi)

کوه آساهی با ۲,۲۹۰ متر ارتفاع، بلندترین کوهستان جزیره‌ی هوکایدو است. با این وجود بالا رفتن از آن ساده است و در میان کوهنوردان، به عنوان مقصدی تابستانی از محبوبیت زیادی برخوردار است.

زمستان‌ها نیز مقصدی رویایی در میان اسکی ‌بازان و اسنوبوردسواران است. اگر به این ناحیه سفر کردید، می‌توانید در روستای Asahidake Onsen واقع در شیب‌های کوهستان، اتاق اجاره کنید.

معبد سنسو-جی (The Sensō-ji Temple)

یکی دیگر از دیدنی‌های باستانی توکیو که تصویر زیبایی از تاریخ و فرهنگ ژاپن قدیم را به شما نشان می‌دهد معبد سنسو-جی در محله آساکوسا (Asakusa) است. برای رسیدن به این معبد باید ابتدا از خیابان طولانی ناکامیزه (Nakamise) رد شوید. در این خیابان دست‌فروش‌ها ماسک، شانه‌های ساخته‌شده از آبنوس و چوب، اسباب‌بازی‌های چوبی، کیمونو و پارچه و هر چه که تصور کنید را در بساط خود می‌فروشند.

خود معبد در سال ۶۴۵ قبل از میلاد مسیح ساخته شده و معماری سنتی ژاپنی آن در تمام توکیو بی‌نظیر است. از چشمگیرترین بخش‌های معبر می‌توان به دروازه کامیناری-مون (Kaminari-mon) اشاره کرد که یک فانوس کاغذی قرمز با ارتفاع ۳.۳ متر دارد. روی فانوس نوشته «دروازه ساعقه» و در اطراف آن عود معروف «وت» می‌سوزد که ژاپنی‌های قدیمی می‌گویند درد و مرض را از بدن دور می‌کند. حتی می‌توانید افرادی را ببینید که با دست دود عود را مشت کرده و به سر و صورت خود می‌زنند.

یکی دیگر از جاذبه‌های معبد سنسو-جی توکیو قوهای مقدس معبد هستند. می‌گویند این قوها پیغام‌بران معبد بوده‌اند و همچنین با برداشتن یک کارت از میان دسته کارت‌ها آینده افراد را پیش‌گویی می‌کرده‌اند.

آبشار شیرایتو (Shiraito Falls)

شیرایتو به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای ژاپن شناخته می‌شود. این آبشار سحرانگیز در نزدیکی کوه مشهور فوجی و پنج دریاچه‌ی فوجی قرار دارد. این آبشار به عنوان یکی از مقدسات فرقه‌ی فوجی از احترام برخوردار بود و در سال۲۰۱۳ به عنوان بخشی از جاذبه‌های فرهنگی فوجی‌سان (Fujisan) به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

آبشار شیرایتو با حداکثر ۲۰ متر ارتفاع و پهنای۲۰۰ متری‌اش یکی از زیباترین جاذبه‌های تمام ژاپن به شمار می‌رود که در سفر به این کشور حتما باید ببینید.

زیباترین مکان های دیدنی ژاپن که شما را شگفت زده خواهد کرد

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پارک و باغ‌وحش اینوکاشیرا (Inokashira Park and Zoo)

در قلب شلوغ و پرجمعیت شهر توکیو پارک‌های زیادی هستند که برای تماشای شکوفه‌های گیلاس می‌توانید در آنها گردش کنید. ولی حالا که از موزه‌ استودیو جبیلی بیرون آمده‌اید بهتر است به پارکی که به آن چسبیده هم سری بزنید.

مطمئن باشید از آمدن به این پارک ناامید نمی‌‌شوید، چون به محض پاگذاشتن در آن انگار به بهشت گمشده وارد شده‌اید. محیط آرام و بی سر و صدای پارک تمام استرس و شلوغی مرکز شهر توکیو را از یادتان می‌برد. در جاده‌های پارک که درختان گیلان به شکوفه‌های زیبای خود اطراف آن را احاطه کرده‌اند راه بروید تا به دریاچه پارک برسید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

 

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *