حقایقی جالب در مورد دبی

فهرست مطالب این مقاله

دبی یکی از مقاصد گردشگری برتر جهان است و در مجاورت کشور ما قرار گرفته است. به‌ دلیل علاقه‌ی ایرانی‌ها به سفر به کشور امارات و دیدن شهر دبی، این مقاله از ایکا هتل را به معرفی حقایق و قوانین جالب این کشور اختصاص داده‌ایم.

حقایق جالب درباره دبی

دبی یکی از شهرهای حاشیه‌ی خلیج فارس است که در مدت زمان کوتاهی توانسته در زمینه‌ی اقتصادی، تجاری و گردشگری به موفقیت‌های زیادی دست یابد و به‌سرعت رشد کند. با اینکه دبی در حقیقت در بیابان قرار گرفته و آب‌وهوای آن در بیشتر ایام سال بسیار گرم است، به‌دلیل وجود امکانات گسترده و مراکز تفریحی و خرید زیاد، گردشگران از سراسر جهان، در تمام طول سال به این کشور سفر کنند. اگر دوست دارید به این شهر سفر کنید، با ما همراه باشید تا با چندحقیقت جالب این شهر آشنا شوید:

ریشه نام دبی

نظریه های بسیاری درباره ریشه کلمه دبی وجود دارد، یک نظریه این است که دبی از ریشه کلمه پول آمده، چون مردم دبی به دلیل تجارت همیشه پولدار بودند. اما یک نظریه دیگر می گوید چون دبی قبلا ملخ های زیادی داشته از کلمه “دبا ” ریشه شده و به معنی نوعی ملخ می باشد.

50 سال پیش، دبی یک شهر کوچک در وسط یک صحرای بزرگ بود

دبی شهری است که به خاطر آسمان خراش های زیبا و اماکن دیدنی جذابش در جهان شهرت یافته است و از آن به عنوان یک شهر بین المللی یاد می شود. نکته جالبی که درباره دبی وجود دارد، این است که همین شهری که این همه از کمالاتش صحبت می شود، در 50 سال پیش یک شهر بسیار کوچک و ساده بوده است!

دبی یکی از 7 امارت موجود در امارات متحده عربی است

امارات متحده عربی 7 امارت یا در واقع 7 امیرنشین مختلف دارد که عبارتند از: ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القیوین، راس الخیمه و فجیره. در واقع دبی یکی از این امیرنشین ها است که در فاصله یک ساعته از امارت ابوظبی که در واقع پایتخت امارات متحده عربی است، واقع شده است.

دبی پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی است

در دبی حدود 2.5 میلیون نفر زندگی می کنند و با این حساب، می توان گفت که دبی پرجمعیت ترین شهر امارات متحده عربی است. نکته جالب دیگر این است که با اینکه ابوظبی وسعت بیشتری از دبی دارد، اما جمعیت آن کمتر از نصف جمعیت دبی است.

ثروت در دبی بسیار زیاد است

تقریبا 50 سال پیش بود که نفت در دبی کشف شد، اما واقعیت این است که درآمد دبی از نفت فقط یک درصد درآمد کل آن است. در واقع درآمد حاصل از نفت در دبی خرج آسمان خراش ها و جاذبه های گردشگری دبی شد و روند پیشرفت آن به شکلی اتفاق افتاد که امروزه بیشترین درآمد دبی از صنعت گردشگری است و دیگر درآمد نفت نقش جدی در این شهر ندارد.

برج خلیفه در دبی بلندترین برج دبی است

برج خلیفه با 828 متر ارتفاع، به عنوان بلندترین آسمان خراش جهان شناخته می شود. نکته جالب درباره این برج این است که هر ساله 15 میلیون گالن آبی که در آن استفاده می شود، جمع آوری می شود و از آن برای تغذیه فواره ها و آب های اطراف برج استفاده می شود.

حقایقی جالب در مورد دبی

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دبی طولانی ترین مترو اتوماتیک جهان را دارد

حقیقت جالب دیگر درباره این شهر این است که مترو دبی تمام اتوماتیک است و هیچ کسی به عنوان راننده، قطارهای آن را به حرکت نمی آورد. این خط مترو با 75 کیلومتر طول، به عنوان طولانی ترین مترو اتوماتیک جهان شناخته می شود.

فضای داخلی هتل 7 ستاره برج العرب با طلای 24 عیار تزئین شده است

برج العرب بر روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده است و با یک پل اختصاصی به دبی وصل شده است. در این برج زیبا و شگفت انگیز، هتلی به نام هتل برج العرب وجود دارد که محیط داخلی آن را با ورقه های طلای 24 عیار پوشانده اند و با این حساب، جای تعجبی ندارد که به چنین هتل لوکسی، عنوان هتل 7 ستاره را داده اند!

حقایقی جالب در مورد دبی

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

در دبی بزرگترین جزیره مصنوعی دنیا ساخته شده است

جزیره های نخلی دبی از سه جزیره تشکیل شده اند که با نام های جزیره پالم جمیرا، جزیره دیره و جزیره پالم جبل علی شناخته می شوند. این جزیره های نخلی پر از اماکن تفریحی، جاذبه های توریستی، کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید لوکس هستند و هنوز که هنوزه ساخت آن کاملا به اتمام نرسیده است.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *