جاذبه های گردشگری واتیکان و رم

جاذبه های گردشگری واتیکان و رم

در شهری که با نماد های باستانی و ایمان مسیح پر شده است، به سختی می شود تصمیم گرفت که سفرتان را از کدام نقطه شهر شروع کنید. مطمئنا نظر شخصی شما نیز در این تصمیم گیری اثر می گذارد. بهتر است که سفرتان را از معروف ترین مکان ها در رم که سمبل رم محسوب می شوند شروع کنید و حواستان باشد که فقط بیش از حد به بازدید از مکان های باستانی ویا کلیسا ها به صورت پشت سر هم نپردازید زیرا شما را از بازدید خسته و دلزده خواهد کرد.

 

جاذبه های گردشگری واتیکان و رم

 

بهتر این است که هنگام گشت و گذار از رم، از نماد های توریستی آن از جمله پله های اسپانیایی (Spanish Steps) نیز بازدید نمایید و به اطراف فواره معروف آن، Trevi بروید و برای بازگشت دوباره خود به رم، سکه ای را در آب آن پرتاب کنید. شهر رم به قدری بزرگ و باشکوه است که بازدید کنندگان در اولین سفر خود، غرق در زیبایی و شکوه آن می شوند و از این گذشته می توان آثار تاریخی و هنری را در هر گوشه و خیابان این شهر به سادگی  پیدا کرد. حتی اگر قصد بازدید از بیشترین مکان های دیدنی آن را دارید، بهتر است بعضی از اوقات در مکانی جذاب و دیدنی مانند کافه ای در مرکز شهر و یا یک پارک بنشینید و از تماشای این زندگی شیرین لذت ببرید. در زیر به معرفی دو تا از جذاب ترین و برجسته ترین جاذبه های گردشگری واتیکان و رم:

جاذبه های گردشگری واتیکان و رم

1.    کولوسئوم و طاق کنستانتین:

همانطور که برج ایفل نماد شهر پاریس است، آمفی تئاتر فلوی (کولوسئوم) نماد شهر رم محسوب می شود. این بنا بزرگترین سازه ای است  که در دوران روم باستان به عنوان صحنه جنگ و مسابقه ایجاد شده است و حتی تا امروز از این استایل بیضی شکل رومی برای ساخت استادیوم های ورزشی و فوتبال الهام بخش  و مورد استفاده است. ساخت این بنا توسط وسپاسیان در سال 72 میلادی شروع شد و بعد از آن فرزتد او، تیتوس طبقه چهارم را به این سازه اضافه  کرد و در سال 80 میلادی برای مجموعه هایی از بازی های با شکوه و پر زرق و برق افتتاح شد. کولوسئوم برای اجرای نمایش های تئاتر، جشنواره ها، سیرک ها و یا بازی ها به اندازه کافی بزرگ بود که دادگاه امپریال و مقامات عالی رتبه از پایین ترین سطح، خانواده های اشرافی رومی از طبقه دوم، عوام از طبقه سوم و چهارم به تماشای بازی ها می نشستند. در کنار کولوسئوم، طاق معروف کنستانتین یا طاق پیروزی قرار گرفته است که توسط مجلس سنا برای ادای احترام به امپراطور بعد از پیروزی او در جنگ میلویان بریج در سال 312 به عنوان «آزاد کننده شهر و آورنده صلح» ساخته شد. صف ها برای تماشای این بنا طولانی و به آهستگی حرکت می کند و به پیش می رود، بنابراین برای صرفه جویی در زمان خود می توانید به تور نیم روزه روم باستان و کولوسئوم بپیوندید و از تجربیات راهنمای تور نیز بهره مند شوید.
آدرس: Piazza del Colosseo, 1, 00184 Roma RM
ساعات بازدید: در تاریخ های 2 ژانویه تا 15 فوریه و آخرین یکشنبه اکتبر تا 31 دسامبر از 8:30 تا 16:30، در تاریخ 16 فوریه تا آخرین شنبه ماه مارس از ساعت 8:30 تا 17 و از آخرین یک شنبه ماه مارس تا آخرین شنبه ماه اکتبر از ساعت 8:30 تا 18:30 باز است.
هزینه ورودی: بازدید از کولوسئوم، رومن فوروم یا میدان اصلی روم و پالاتینو (16 یورو)، سوپر مجوز عبور فوروم (16 یورو) و بلیط بازدید کامل آن 22 یورو است.

2.    شهر واتیکان:

جالب است که بدانید واتیکان، کوچکترین ایالت مستقل در جهان است که مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع را دارا است و بیشتر آن به وسیله دیوار های واتیکان محاصره شده است. در داخل آن کاخ و باغ های واتیکان، کلیسای باسیلیکا و میدان سنت پیتر واقع شده است و منطقه ای که به وسیله پاپ، رئیس عالی کلیسای کاتولیک رم اداره می شود. در بین موزه ها و کلیسای بزرگ این فضای جمع و جور، گردشگران زیادی را شاهد خواهید بود. پیتا، شاهکار میکل آنژ همراه با  مجسمه ها و محراب های طراحی شده توسط برنینی و … در داخل کلیسای باسیلیکا سنت پیتر قرار گرفته اند. عبادتگاه سیستین چپل اثر برجسته و مشهور غیر قابل انکار موزه های واتیکان است که نقش های  موجود در سقف آن مشهورترین اثر میکل آنژ به حساب می آید. در داخل کاخ واتیکان، اتاق های رافائل، آپارتمان های بورجیا، کتابخانه واتیکان و تعدادی از موزه ها شامل گالری عکس، موزه هنر سکولار، موزه اتروسکان و … قرار گرفته است. توجه داشته باشید که صف های خرید بلیط برای تماشای جاذبه های گردشگری واتیکان بسیار طولانی و طاقت فرصا است و ممکن است که شما حتی تا چند ساعت داخل صف ها در منتظر بمانید.  برای صرفه جویی در وقت و عبور از صف می توانید تورهای گروهی کوچک جهت بازدید از موزه های واتیکان با چپل سیستین و سنت پیتر را از قبل خریداری کنید. این تور سه ساعته به شما این امکان را می دهد که صف های طولانی را دور بزنید و با یک راهنمای تور آگاه در موزه ها قدم بزنید و همین طور می توانید از هدست موجود در محوطه استفاده نمایید.
آدرس: 00120 Vatican City
ساعات بازدید: از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 تا 16 و آخرین یکشنبه ماه از ساعت 9 تا 14 باز است. روز های تعطیل آن یک شنبه ها، اول ژانویه، 6 ژانویه، 11 فوریه، 19 مارس، 13 آوریل، 1 می، 29 ژوئن، 15 آگوست و 25 و 26 دسامبر است.
هزینه ورودی: هزینه بلیط شما بستگی به این دارد که از کدام قسمت ها و موزه ها قصد بازدید دارید. مثلا اگر قصد بازدید از موزه های واتیکان و چپل سیستین را دارید هزینه بلیط ورودی بدون هدست 17 یورو و با هدست 24 یورو است.

البته که جاذبه های گردشگری واتیکان و رم بسیار بیشتر  موارد بالا  است

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *