با هتل فرودگاه های زیبا و منحصر به‌ فرد جهان آشنا شوید

در گذشته، هتل فرودگا‌ه‌ها فقط نیازهای اصلی مسافران خسته را تامین می‌کردند و از جمله امکانات آن‌ها، اتاق‌های ساده، رستوران‌های معمولی و سالن‌های ورزشی کوچک با چند عدد تردمیل و دوچرخه‌ی ثابت بود. اما در سال‌های اخیر شرکت‌های بسیاری، مبالغ هنگفتی را در زمینه‌ی ساخت هتل فرودگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. در این مقاله با مشهورترین هتل فرودگا‌ه‌های سراسر جهان که از معماری منحصربه‌فردی نیز برخوردارهستند آشنا خواهیم شد.

فرودگاه بین‌المللی وستین دنور

مسافرانی که به دنور سفر می‌کردند، به خاطر مسیر ۴۰ کیلومتری که با تاکسی بین فرودگاه تا مرکز شهر طی می‌کردند همیشه ناراحت بودند؛ آنها مجبور بودند برای اجاره‌ی اتاق به مرکز شهر بروند، زیرا بیشتر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در مرکز شهر قرار داشتند. هتل فرودگاه وستین دنور که به تازگی در نزدیکی ترمینال اصلی فرودگاه ساخته شده، این مشکل را به شیوه‌ای خاص حل کرده است. در مورد معماری این هتل باید بگوییم وقتی از بیرون به هتل نگاه می‌کنید نمای بیرون ساختمان، کاملا از شیشه است و مانند یک تندیس بلوری به نظر می‌رسد.

هتل فرودگاه کرون پلازا، فرودگاه چانگی،سنگاپور

هتل فرودگاه کرون پلازا (Crowne Plaza) تعداد ۳۲۰ اتاق دارد و برای مسافران خسته‌ای که یکی از شلوغ‌‌‌‌ترین مراکز حمل ونقل مسافر در آسیا را پشت سر می‌گذارند و گذر می‌کنند، استراحتگاه بسیار مناسبی است. در این هتل سرتاسر پنجره‌ها با سایبان‌ها و حفاظ‌های آفتاب گیر پوشانده شده است تا از شدت گرما کاسته شود. در محوطه‌ی سرسبز هتل علاوه بر انواع گیاهان استوایی یک استخر بزرگ نیز وجود دارد که با کاشی و سرامیک‌های آبی رنگ Teal Tile فرش شده است. ورودی و راهرو این هتل روباز است و در هر دو طرف ورودی هتل گیاهانی سرسبز و شاداب کاشته شده‌اند که انتهای این مسیر سرسبز به اتاق‌های مهمانان منتهی می‌شود.

با هتل فرودگاه های زیبا و منحصر به‌ فرد جهان آشنا شویدبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

هتل هیلتون، فرودگاه مونیخ

این هتل که توسط یک معمار آمریکایی– آلمانیبه نام هلموت جان طراحی و در سال ۱۹۹۴ افتتاح شده است، سابقا جزو هتل‌های بین‌المللی کمپینسکی (Kempinski) بوده است. یکی از ویژگی‌های بارز این هتل، تالار میانی آن است که با یک سقف شیشه‌ای محدب پوشیده شده است. این تالار میانی که به‌عنوان لابی هتل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد به سبک و شیوه‌ای جالب طراحی شده است.

هتل فرودگاه پرودیجی سانتوس دومنت، ریودو‌‌ ژانیرو

هتل پرودیجی (Prodigy) برای اسکان و اقامت مسافران فرودگاه سانتوس دومنت ریودوژانیرو ساخته شده است. هتل پرودیجی جزو هتل‌های زنجیره‌ای GJP محسوب می‌شود. مجموعه هتل‌های ‌GJP این بار امکانات رفاهی مجللی را به مهمانان خود ارائه می‌نماید. مهمانان هتل می‌توانند به مکان‌های دیدنی اطراف سری بزنند به طور مثال می‌توانند از خلیج گوانابارا، کوه شوگرلوف و مجسمه‌ی مسیح (Christ the Redeemer) بازدید کنند.

هتل هیلتون، فرودگاه بین‌المللی اسخیپهول؛ آمستردام

ساختمان این هتل طراحی و معماری فوق‌العاده زیبایی دارد که فورا توجه‌ی مسافران را به سمت خود جلب می‌کند. این هتل که توسط شرکت هلندی مکانو (Mecanoo) طراحی شده، ۴۳۳ اتاق دارد که شامل سوئیت‌های شیک و مجلل با اتاق نشیمن و آشپزخانه‌ی کوچک نیز می‌شود. فضای داخلی هتل، معماری خاصی دارد؛ یک تالار میانی در وسط هتل به سبک آتریوم (Atrium) ساخته شده که دارای سقف شیشه‌ای است که بخاطر این سقف شیشه‌ای، نور طبیعی از بیرون به داخل سالن هدایت می‌شود.

هتل الافت، فرودگاه الافت بوگوتا، کلمبیا

شرکت استار وود (Starwood) در سال ۲۰۰۸ اولین هتل الافت را در فرودگاه بین‌المللی ترودو در مونترال ساخت. اما اکنون این شرکت بیش از صد هتل در مراکز شهر‌ها یا مناطق نزدیک به فرودگاه‌ها ساخته است. این هتل کلمبیایی، ویژگی‌های خاص هتل‌های الافت را به خوبی نشان می‌دهد. از جمله ویژگی‌های مجموعه هتل‌های الافت می‌توان به دکوراسیون مدرن، اسباب و اثاثیه‌ی شیک و دارای تکنولوژی بالا و همچنین محیط آرامش‌بخش آن اشاره کرد.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *