آشنایی با مناطق گردشگری کوهستانی

فهرست مطالب این مقاله

بازدید از طبیعت یا همان گردشگری طبیعت یک مسکن قوی برای روح و ذهن شماست. اگر بتوانید هر از گاهی در تورهای گردشگری کوهنوردی شرکت کنید، علاوه بر گذران وقت در مناطق بکر و زیبا دوستان جدیدی نیز پیدا می‌کنید. خوشبختانه ایران مناطق گردشگری زیبایی دارد، که بسیاری از آن ها برای پیک نیک رفتن و کوهنوردی مناسب است. مناطق کوهستانی و طبیعت کوهستان یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبای ایران است. راه‌پیمایی و کوه پیمایی در این مناطق تمام خستگی‌ها و رخوت را از جان شما می‌زداید. در این مطلب از سایت هتل فرودگاهی رکسان قصد داریم مناطق گردشگری کوهستانی را معرفی نماییم.

بهترین مناطق گردشگری کوهستانی ایران

اغلب افراد به هنگام گردش در طبیعت علاقه‌مند هستند از دریاچه‌ها و آبشارها بازدید داشته باشند. وجود آب زیبایی منطقه را افزایش داده و بسیار آرام بخش است. هرچند در چند سال اخیر به سبب کاهش باران بسیاری از رودخانه‌ها و دریاچه‌ها کم آب شده‌اند اما هنوز هم مناطقی زیبایی در طبیعت وجود دارد. در ادامه برخی از دریاچه های کوهستانی را معرفی می‌نماییم.

دریاچه آب شیرین زریوار در کردستان
دریاچه‌ای در میان کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس زیبایی بسیاری به این منطقه بخشیده است. کوه‌هایی که با برف پوشیده شده‌اند. آب شیرین این دریاچه حیات وحش زیبایی را به وجود آورده است. در فصل زمستان این منطقه بسیار سرد است طوری که آب دریاچه یخ می‌زند و می‌توان روی آن راه رفت. دریاچه زریوار از مناطق بسیار زیبای شهرستان مریوان است.

دریاچه کوهستانی ولشت در استان مازنداران
در جنوب غرب چالوس و شمال شرق کلاردشت دریاچه زیبایی به نام ولشت وجود دارد. این دریاچه نیز یکی از دریاچه‌های آب شرین ایران است. نزدیکی ولشت به تهران سبب شده است گردشگران زیادی با تور ولشت از آن بازدید داشته باشند. آبزیان و پرندگان مختلفی در کنار دریاچه زندگی می‌کنند که زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند و حس زندگی را انتقال می‌دهند.

دریاچه کوهستانی گهر در استان لرستان
استان لرستان یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که مناطق بکر و طبیعت بسیار زیبایی دارد. دریاچه گهر یکی از مناطق شگقت انگیز لرستان است که حتما باید ببینید. این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشتران کوه قرار دارد و به دو قسمت مجزا تقسیم می‌شود. سواحل شرقی و غربی دریاچه برای افراد علاقه‌مند به شنا مناسب است.

دریاچه اوان در استان قزوین
اگر قصد سفر کوهستانی در فصل بهار را دارید دریاچه اوان یکی از زیباترین و بهترین مقاصد برای شما است. دریاچه اوان در نیمه شمالی الموت و دامنه کوه خشچال قرار دارد. این دریاچه در فصل بهار به قدری زیباست که از تماشایش سیر نمی‌شوید. بیشتر آب دریاچه از چشمه‌های آب زیرزمین تامین می‌شود و بخشی از آن نیز از آب برف و باران است. در فصل تابستان پرندگان مهاجر به این دریاچه کوچ می‌کنند. فصل زمستان سطح دریاچه کاملا یخ می‌بندد و مکان مناسبی برای بازی است!

دریاچه کوهستانی پریشان در استان فارس
استان فارس جاذبه های گردشگری و طبیعت بسیار زیبایی دارد. اگر می‌خواهید بهشت را در در این دنیا ببینید در بهار به شیراز سفر کنید. فامور نام دیگر دریاچه پریشان است که در 15 کیلومتری جنوب شرق کازرون قرار دارد. کوه‌های اطراف این دریاچه بر خلاف دیگر دریاچه‌ها سنگی هستند پس انتظار گل و گیاه روی کوه‌ها را نداشته باشید اما این موضوع ذره ای از زیبایی آن را کم نکرده است. جالب است بدانید پرندگان مهاجری بسیار زیادی به این دریاچه کوچ می‌کنند. برخی از پرندگان از مسافت‌های بسیار دور مثلا از سیبری و اسکاندیناوی می‌آیند. اگر تاکنون به شیراز سفر نکرده‌اید با تور شیراز یک سفر هیجان انگیز را تجربه کنید.

دریاچه شورمست در استان مازندران
تورهای گردشگری یک الی دو روزه بسیار زیادی به مازندران وجود دارد که دریاچه شورمست در برنامه آن‌ها وجود دارد. شورمست دریاچه بسیار زیبایی است که تمام اطراف آن را جنگل احاطه کرده است. بارندگی بسیار زیاد در این منطقه سبب سرسبزی و آب و هوای خوش منطقه شده است.

دریاچه کوهستانی تار و هویر در استان تهران
شاید باورش برایتان سخت باشد که در نزدیکی این هیاهو و مدرن بودن هنوز هم طبیعت زیبا وجود داشته باشد. دریاچه تار و هویر در 30 کیلومتری دماوند و نزدیک به روستای گردشگری هویر قرار دارند. با یک تور یک روزه دریاچه تار و هویر می‌توانید از هر دو دریاچه بازدید کنید زیرا فاصله آن‌ها باهم 500 متر است. کوهستان‌ها‌ی اطراف دریاچه عاری از پوشش گیاهی است اما زیبایی منحصر به فردی دارند. اگر از شلوغی‌های شهر تهران خسته شده‌اید این دریاچه مکان خوبی برای استراحت و گذران وقت است.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *