آشنایی با سانتورینی، جزیره سفیدپوش یونان در اروپا

فهرست مطالب این مقاله

باورکردنی نیست اما تصویر رویایی که امروزه در سانتورینی خلق شده حاصل یک اتفاق تراژیک است. اتفاقی که از فوران آتشفشان آغاز و در نهایت شگفتی پس از خاموش شدن شعله‌ها یکی از رمانتیک‌ترین تصاویر در دنیا بوجود آمد. امروزه جزیره سانتورینی با معماری سفید رنگ خود به میعادگاه عاشقانه‌های بی‌پایان تبدیل شده است.

این جزیره همواره از بهترین منابع توریستی کشور یونان به حساب می اید که همیشه افراد زیادی از سرار دنیا را به این منطقه می کشاند.

نکته ی جالبی که درباره ی جزیره ی سانتورینی در یونان وجود دارد این است که با این که این جزیره بسیار پر رفت و آمد و گردشگر پذیر است اما این جزیره با آب های آبی تمیز و سواحل تمیزتر احاطه شده است!

سواحل آفتابی و خانه‌های پلکانی سفید

خانه‌های پلکانی سفید رنگ که هارمونی حیرت‌انگیزی را با آبی دریا بوجود آورده‌اند، اولین تصویر از سانتورینی است که در مقابل چشم گردشگران خودنمایی می‌کند.

معماری خانه‌ها به‌گونه‌ای ست که بام هر خانه، حیاط خانه‌ای دیگر است و رنگ سفیدی که بر کل جزیره حاکم است می‌تواند پشت زمینه‌ای زیبا باشد برای ثبت خاطرات ماندگار در سفر.

در کنار معماری منحصر به فرد سواحل جزیره سانتورینی نیز بخش عظیمی از جاذبه‌ها و تفریحات را به خود اختصاص داده‌اند. سواحلی که با چترهای آفتابی رنگی تزیین شده و قایق سواری، موج سواری، غواصی و … را می‌توان در آن‌ها تجربه کرد.

کاماری (Kamari) از معروف‌ترین سواحل سانتورینی به شمار رفته و توانسته توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند. این ساحل با ماسه‌های سیاه رنگ و جذاب میزبان گردشگرانی ست که عاشق پیاده‌روی بر روی شن‌های نرم هستند. از تفریحات کاماری می‌توان به قایق سرعتی و اسکوبا دایوینگ اشاره کرد.

دهکده‌های کوچک با حال و هوای رنگی

“اویا” دهکده‌ای در بخش شمالی سانتورینی است که میزبان گردشگران لوکس پسند می‌باشد. این دهکده به معنای واقعی مناظری خیره‌کننده دارد. بیشتر گردشگرانی که به اویا سفر کرده‌اند غروب‌‌های آفتاب این دهکده را رویایی و بی‌مانند توصیف می‌کنند.

همچنین بیشتر هتل‌های لوکس سانتورینی در اویا گردهم آمده و پذیرای مسافران مشکل‌پسند می‌باشند.

آشنایی با سانتورینی، جزیره سفیدپوش یونان در اروپابرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

منطقه باستانی آکروتینی در جزیره سانتورینی

آکروتینی منطقه‌ای باستانی ست که گردشگران را تا هزاره ۴ قبل از میلاد به عقب می‌برد. اکتشاف این منطقه ارزشمند از سال ۱۹۶۷ آغاز و آثار باستانی بسیار در آن کشف شد.

در این منطقه خانه‌ای سه طبقه به نام زست وجود دارد که بسیاری آن را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خانه کشف شده در آکروتینی می‌دانند. از دیگر بناهای کشف شده می‌توان به خانه بانوان اشاره کرد. دیوارنگاره‌های این خانه تصاویری آبرنگی از زنان یونان باستان بوده و جالب اینکه در سازه‌های داخلی آن از پاپیروس استفاده شده است.

کلیساها و صومعه‌های باستانی

کلیساها و بناهای قدیمی بخش مهمی از جاذبه‌های جزیره سانتورینی هستند که بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد.

کلیسای جامع ارتودکس با معماری خاص و دیوارهای سفید از زیباترین بناهای سانتورینی به شمار رفته و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

این کلیسا در سال ۱۸۲۷ ساخته شده و در سال ۱۹۵۶ پس از یک زمین لرزه نسبتا مخرب مجددا مورد بازسازی قرار گرفت. طاق‌ها، گنبدها و مناره‌ها از جاذبه‌های اصلی کلیسا هستند که هنر معماری یونان باستان را به نمایش می‌گذارند.

آب و هوای جزیره ی سانتورینی در یونان

جزیره ی سانتورینی در تابستان آب و هوایی گرم و بسیار خشک دارد. اگر از جمعیت زیاد خوشتان نمی ‌آید، دو فصل بهار و پاییز انتخاب معقول و مناسبی برای شما است. زمستان اما هوا کمی مرطوب می ‌شود، اما در این مدت مشکل اصلی را باید هتل‌ ها و مغازه ‌ها دانست که بسته هستند. به طور کلی مجمع ‌الجزایر سایکلادس (Cyclades) در اواخر بهار بهترین هوا را دارند. در این مدت چشم ‌اندازها هنوز سر سبز و درجه ی حرارت آب دریا برای شنا کردن عالی به نظر می ‌رسد. اوایل پاییز نیز وضعیتی مشابه اواخر بهار دارد.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *