آشنایی با زاکینتوس؛ بهشت روی زمین!

فهرست مطالب این مقاله

زاکینتوس یکی از جزایر لونیان (lonian) واقع در شمال غربی خاک یونان است که در سال های اخیر در زمینه گردشگری محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. در ادامه این مطلب از ایکا هتل با زاکینتوس آشنا می شویم،همراه ما باشید.

آشنایی با چشم اندازهای زاکینتوس

اولین نکته درباره زاکینتوس، کشف چشم اندازهای این جزیره زیبا می باشد که تجربه بسیار هیجان انگیزی است. زاکینتوس از موهبت چشم اندازهای بی نظیر فراوان، غارهای آبی خیره کننده، دشت های حاصلخیز، پوشش گیاهی، کوههای ناهموار و جنگل های سرسبز برخوردار است. این جزیره همچنین به نوار ساحلی جادویی خود می بالد که 125 کیلومتر طول و تعدادی سواحل بهشت مانند دارد. جنوب شرقی این جزیره یونانی نواحی خیره کننده و باورنکردنی دارد، درحالیکه سمت غربی آن توسط صخره های فوق العاده احاطه شده است.

آشنایی با زاکینتوس؛ بهشت روی زمین!برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بالا رفتن از کوه وِراچیوناس؛ بلندترین قله زانته

از کارهای هیجان انگیز دیگری که می توانید در جزیره زانته انجام دهید بالا رفتن از کوه وِراچیوناس (Vrachionas) با ارتفاع 756 متر است. کوه وراچیوناس بلندترین کوه زانته است که بر فراز آن می توان مناظر فوق العاده ای از جزیره را تماشا کرد. حتما برای بالا رفتن از کوه یک روز آفتابی را انتخاب کنید تا از تماشای مناظر تاثیر گذار جزیره لذت ببرید.

 لاک پشت های زانته 

لاک پشت های کارِتا (Caretta)، معروف ترین گونه از لاک پشت های دریایی دنیا هستند که مطالعات زیادی روی آنها انجام شده است. در طول تعطیلات تان در جزیره زانته این فرصت را دارید تا در سفر پیدا کردن لاک پشت ها شرکت کنید. طی این سفر همچنین می توانید لاک پشت ها را در حین شنا کردن در زیستگاه طبیعی شان ببینید. خلیج لاگاناس وسیع ترین منطقه در جزیره می باشد که لاک پشت ها در آن لانه دارند.

بزرگترین جاذبه ها

مهمترین جاذبه جزیره زانته ساحل ناواجیو (Navagio Beach) یا ساحل کشتی شکسته است که توسط صخره ای عظیم احاطه شده است. ساحل ناواجیو در سال 1960 کشف شد و با قایق از بندر وِرومی سنت نیکلاس در وُلیمس قابل دسترسی است. علاوه بر این، دریای آبی شفاف و شیشه ای ساحل کشتی شکسته مهمترین جاذبه ساحل ناواجیو است. داستان مربوط به کشتی شکسته اینستکه طبق افسانه ای محلی، این کشتی شکسته یک کشتی اسکاتلندی است که توسط نیروی دریایی یونان به خاطر حمل الکل و سیگار قاچاق (غیر قانونی) تحت تعقیب قرار گرفت. در طول تعقیب و گریز، کشتی درگیر طوفان شد و به گل نشست. در حال حاضر این کشتی شکسته به جاذبه محبوب ساحل ناواجیو تبدیل شده است.

شهر اصلی

مهمترین شهر جزیره زاکینتوس، شهر زاکینتوس است. به خاطر تاثیراتی که معماری شهر از معماری ایتالیایی داشته است، شهر زاکینتوس خیلی شبیه ونیز ایتالیا است. با پیاده روی در شهر می توانید تعداد زیادی کلیسا، خرده فروشی، رستوران های با قیمت مناسب و بوتیک پیدا کنید. مهمترین جاذبه های زاکینتوس عبارتند از: موزه بیزانس، پارک سنگی آسکوس، عمارت روما (Roma) و قلعه بوهالی (Bohali).

چگونه به زاکینتوس برویم؟

جزیره زاکینتوس در 330 کیلومتری آتن (پایتخت یونان) واقع شده است. با اتوبوس یا تاکسی می توانید از آتن، تسالونیکی یا پاترا به کیلینی (Kyllini) بروید، از کیلینی سوار لنج شده و به جزیره می رسید. این سفر یک سفر تقریبا یک ساعته است. در لنج گاراژ اتومبیل و کابین هایی برای استراحت مسافران تعبیه شده است.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *