آشنایی با زیباترین جاذبه های گردشگری چین

کشور چین در شرق آسیا قرار گرفته است و بعد از روسیه دومین کشور پهناور این قاره می باشد که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی از جمله دیوار چین، شهر ممنوعه و کاخ تابستانی دارد. در ادامه این مقاله از ایکا هتل با جاذبه های گردشگری چین بیشتر آشنا خواهید شد.

مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری چین

یکی از کشورهای زیبایی که مکان های دیدنی و توریستی زیادی دارد چین است که برای دیدن مناطق دیدنی زیبای آن به ماه ها زمان نیاز است .کشورچین جاذبه های گردشگری فراوانی مانند دیوار چین، کوه تای، شهر ممنوعه، کاخ پوتالا و معبد و آرامگاه کنفوسیوس دارد.

شهر ممنوعه چین در پکن

اولین مکان دیدنی چین که حتما باید از آن دیدن کنید شهر ممنوعه (Forbidden City) است. شهر ممنوعه مرکز امپراتوری چین در طول سلسله مینگ و کوئینگ بوده است (1911-1416). زمانی که شهر ممنوعه در اوج رونق خود قرار داشت بیش از 9 هزار نفر در آن زندگی می کردند! امروزه شهر ممنوعه بزرگترین و سالم مانده ترین مجموعه از مجموعه قصرهای باستانی به جا مانده قدیمی در تمام دنیا می باشد.

آشنایی با زیباترین جاذبه های گردشگری چینبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیوار بزرگ چین

دیوار چین از اصلی ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری چین است . این دیوار  به طول 7 کیلومتر از طولانی ترین سازه مهندسی تدافعی نظامی در جهان است که گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

این دیوارنمای بسیارعالی برای عکاسی دارد زیرا در بلند ترین نقطه برای اهداف نظامی و دفاعی ساخته شده است پس حتما دوربین عکاسی خودرا همرا ببرید و در کنار این دیوار قدم بزنید و عکاسی کنید.

چینی ها برای پا بر جا ماندن عشقشان بر روی دیوار قفل هایی می زنند که نام همسرشان بر روی آن حک شده است .آن ها بر این باورند که این قفل هاعشق شان را پایدار می کند.

سربازان سفالی چین در ژیان

جاذبه دیدنی مهم و قابل توجه بعدی لیست ما، تراکوتا واریِرز (Terracotta Warriours) یا سربازان سفالی چین می باشد. رئیس جمهور سابق فرانسه “ژاک شیراک” زمانی درباره این جاذبه چین اینطور اظهار نظر نمود : “کسی نمی تواند ادعا کند از چین دیدن کرده بدون اینکه تراکوتا واریرز را دیده باشد”. سربازان سفالی یکی از برجسته ترین کاوش های باستان شناسی در قرن بیستم می باشد که در طول دهه 1970 کشف شده است.

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی از معروف ترین باغ های سلطنتی دنیا با چشم انداز های طبیعی بسیار است . این کاخ دارای تپه ها و آب ها با معابد، پل ها و قصرها و دروازه ها فراوانی است که زیبایی بی نظیری به این منطقه بخشیده است .

در کاخ تابستانی دریاچه و در کنار آن پل هفده قوس و جزیره نانهو از دیدنی ترین قسمت های این محوطه هستند. آب و هوای خوب و قایق سواری ودیدن از کاخ ها و دروازه ها و ایوان ها گردشگران زیادی را به این نقطه جذب می کند.

یکی از ایوان ها ی کاخ تابستانی ایوانی طولانی از جنس چوب می باشد که روی سقف و دیواره های آن نقاشی های باستانی چینی کشیده اند.در کاخ تابستانی دروازه عظیمی وجود دارد که برای ساخت آن از میخ یا پیچ و بست استفاده نشده و تمامی اتصالات آن قطعات چوب به صورت نر و ماده است.

منطقه ساحلی باند چین در نزدیکی چِنگدو

جاذبه بعدی چین منطقه باند (The Bund) یا وایتان می باشد که یک منطقه ساحلی در شانگهای مرکزی است. منطقه باند از رود سوژو تا جین لینگ لیو در کرانه غربی رود هوآنگ پو امتداد یافته است و یکی از محبوب ترین و معروف ترین جاذبه گردشگری در شانگهای چین می باشد. این جاذبه دیدنی با ردیفی از ساختمان های کاملا سالم برجامانده از دوره مستعمره ای، تضاد جالبی با خط افق فوق مدرن پودونگ بوجود آورده است. اغلب این ساختمانهای زیبا به فروشگاههایF&B و هتل تبدیل شده اند.

پارک جهانی

پارک جهانی شامل 17بخش از جمله شرق اروپا، غرب اروپا، شمال اروپا، شمال آمریکا، جنوب، آمریکا، آفریقا، اقیانوسیه، غرب آسیا، شرق آسیا، آسیای جنوبی و غیره است وکه در هر بخش با معماری و فرهنگ و جاذبه های دیدنی کشورها در مقیاس کوچک تر آشنا می شوید.

درپارک جهانی می توانید از آثار تاریخی مانند تخت جمشید خودمان دیدن کنید و از فیل سواری کنار تاج محل در هند و شتر سواری کنار اهرام مصر لذت ببرید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *