آشنایی با خوشمزه ترین و مشهورترین غذاهای لبنانی

لبنان کشوری کوچک در خاورمیانه است که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. بیروت، پایتخت آن نیز به‌دلیل زیبایی و جذابیت فراوانی که دارد، به پاریس کوچک معروف است. در این میان، از کنار غذاهای لبنانی خوشمزه و لذیذ آن که بخش عظیمی از جذابیت فرهنگی را شکل می‌دهد نمی‌توان به‌سادگی گذشت.

غذاهای لبنانی عطر و بوی شگفت انگیزی دارند و نه تنها در لبنان، بلکه در بسیاری از رستوران های بین المللی، جزو پر طرفدارترین ها هستند. لبنانی ها علاقه زیادی به ادویه های معطر دارند. در غذاهایشان معمولا سیر و روغن زیتون فراوانی را به کار می برند. ترکیب غلات و میوه ها در کنار سبزیجات و چاشنی های ویژه ای که در غذاهای لبنانی به کار می رود، این غذاها را جزو غذاهای پرخاصیت و خوشمزه در جهان کرده است.

آشنایی با مشهورترین غذاهای لبنانی

بابا قانوش (Baba Ghanoush)

بابا قانوش معمولا با نان پیتا و روغن زیتون سرو می‌شود و طعمی شبیه به حمص دارد. تفاوت عمده میان این دو غذا این است که در تهیه بابا قانوش به‌جای نخود از بادمجان استفاده شده و گاهی اوقات تزئین روی آن را با دانه‌های انار انجام می‌دهند. تفاوت مزه‌ها در کنار هم باعث محبوبیت این غذای لبنانی شده است.

سالاد تبوله لبنانی

یکی از سالادهای معروفی که در همه رستوران های لبنانی به چشم می خورد، سالاد تبوله است. این سالاد، یک غذای ملی لبنانی است که ترکیبی از نعنا، پیاز، بلغور، گوجه فرنگی، جعفری خرد شده و روغن زیتون است. این سالاد با آبلیمو و چاشنی سالاد سرو می شود.

شیش تاووک (Shish Taouk)

شیش تاووک یا کباب مرغ، یکی از غذا‌های اصلی در لبنان است. تنها چیزی که باعث خوشمزگی این غذا می‌شود، استفاده زیاد از ادویه‌جات است. برای تهیه این غذا معمولا مرغ‌ها را از شب قبل در آب لیمو، پاپریکا، سیر، ماست، رب گوجه و ادویه می‌خوابانند تا مزه‌دار شوند. سپس روی آتش پخته شده و با نان پیتا و سس سیر سرو می‌شود.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای لبنانی

سالاد فاتوش

Fattoush یکی از خوشمزه ترین سالادهای لبنانی است که شهرت جهانی دارد. در این سالاد از ورقه های نازک نان پیتا استفاده می شود. این نان که معمولا در روغن زیتون سرخ شده است، کاملا برشته می شود و به ترکیبات پیازچه، ترب، گوجه و خیار اضافه می شود. سس این سالاد هم ترکیبی از روغن زیتون، آبلیمو و رب انار و سماق و نمک است. در سفر به لبنان، حتما این سالاد خوشمزه را تست کنید.

کیبه نایه (Kibbe Nayeh)

این غذا به سوشی عربی معروف است زیرا از گوشت خام تهیه می‌شود. برای تهیه کیبه گوشت خام را با بلغور، پیاز و ادویه فراوان ترکیب می‌کنند و سپس همانند دیگر غذا‌های لبنانی با نان پیتا و سبزیجات می‌‌خورند.

آشنایی با خوشمزه ترین و مشهورترین غذاهای لبنانی

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

آشنایی با مشهورترین غذاهای لبنانی

مناقیش (Manakeesh)

مناقیش نوعی غذای لبنانی است که گاهی اوقات آن را پیتزای لبنانی نیز می‌نامند. خمیر نازکی که روی آن را با گوشت، پنیر، آویشن، کنجد پوشانده و به روغن زیتون آغشته می‌کنند. مناقیش را معمولا با ظرفی از خیار، گوجه، زیتون و برگ نعناع سرو می‌کنند.

کوفته لبنانی
بی شک در بین غذاهای لبنانی، عطر و طعم کوفته لبنانی ویژه است. این کوفته ترکیبی از گوشت گاو یا مرغ است که همراه پیاز، جعفری، ادویه و نان، تهیه می شود. کوفته لبنانی شبیه کباب های ایرانی است اما در سیخ های چوبی کوچک طبخ می شود و با سیب زمینی و سس گوجه، دلچسب تر می شود.

لحم بعجین

شاید در ابتدا فکر کنید که یک پیتزای متفاوت را می خورید اما این غذای لبنانی، هیچ پنیر پیتزایی ندارد. در طبخ آن، یک ورقه نازک از خمیر، که روی آن با نعناع، جعفری، گوشت، پیاز، و تاهینی و رب انار قرار گرفته است، استفاده می شود. معمولا این غذا به عنوان پیش غذای لبنانی در رستوران های لبنان طبخ می شود.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *