آشنایی با غذاهای سنتی مراکش

مراکش یکی از کشور های قاره آفریقا می باشد که به تازگی مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته است،اگر قصد سفر به این کشور را دارید و یا از علاقمندان به شناخت غذاهای سنتی مراکش هستید در ادامه با سایت هتل فرودگاهی رکسان همراه باشید تا با غذاهای سنتی مراکش آشنا شوید.

غذاهای سنتی مراکش

تاگینه – Tagine
تاگینه یکی از غذاهای معروف در کشور مراکش است که اهالی این منطقه می توانند هر کجا که باشند آن را تهیه کنند. این غذا در ظرفی سفالی با درب مخروطی شکل پخته می شود. مواد تشکیل دهنده ی این غذا گوشت گاو، گوشت بره، مرغ و سبزیجات می باشد. تمامی این مواد را همانطور که گفتیم در ظرف سفالی قرار می دهند تا آرام آرام پخته شود. این غذا را در اکثر رستوران های مراکش می توانید پیدا کنید.

غذاهای سنتی مراکشبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ماهی چرمولا (Fish chermoula)
این ترکیبی از سبزیجات و ادویه جات می باشد که با ماهی بریان، ماهی کبابی و غذاهای دریایی سرو می شود. هنگام خوردن این ماهی چرمولا می توانید طعم پیاز، گشنیز، فلفل قرمز یا زعفران را کاملا احساس کنید. گاهی در کشور مراکش از مواد تشکیل دهنده این ماهی برای تهیه سس نیز استفاده می کنند.

باستیلا | bastilla
چیکن باستیلا یکی از معروف ترین غذاهای سنتی کشور مراکش می باشد که بسیار شبیه به کیک گوشت بوده و در دستور پخت سنتی این غذا از گوشت کبوتر ها استفاده می شود، اما در حال حاضر مردم مراکش اغلب از گوشت مرغ برای پختن باستیلا استفاده می کنند به همین جهت نیز این غذا به چیکن باستیلا (Chicken Bastilla) نیز معروف است.

غذاهای سنتی مراکشبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تانجیا – Tanjia
این غذای مخصوص مراکشی، در خانه (به طور سنتی توسط مردان) یا توسط قصاب‌های محلی و به صورت آرام‌پز روی زغال طبخ می‌شود. این غذا از گوشت گاو، بره یا مرغ و همچنین ترکیبی از ادویه‌جات و لیمو تهیه می‌شود. پس از مخلوط کردن مواد اولیه، ظرف حاوی تانجیا (Tanjia) با کاغذی مخصوص پوشیده شده و به مدت 8 ساعت روی آتش قرار می‌گیرد تا برشته شود. این غذا در ظروف سفالی همراه با آب‌گوشت و البته نان تازه سرو می‌شود.

زالوک (Zaalouk)
مراکشی ها هم مثل هر کشوی غذاهای به اصلاح حاضری دارند. زالوک یکی از همان غذاها است که پخت آن سریع و آسان است. ترکیبات این غذا بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، روغن زیتون و ادویه جات می باشد.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *