نکات ضروری مهم برای افراد دیابتی در سفر

مسافرت فرصتی عالی برای تمدد اعصاب و دوری از روزمرگی هاست و می تواند با ایجاد شادی و نشاط درونی بازدهی و تمرکز انجام کارهای مختلف را تقویت کند. گرچه همه افراد باید نکات بهداشتی و غذایی لازم را برای سفری سالم و ایمن رعایت کنند، اما در این میان افراد مبتلا به بیماریهای خاص مانند دیابت، ناراحتی های قلبی- عروقی، سرطان و… باید توجه جدی تری داشته باشند و علاوه بر ادامه روند درمان به بعضی دیگر از توصیه ها نیز عمل کنند تا همواره از زندگی مطلوب لذت ببرند. در ادامه این مقاله از سایت هتل فرودگاهی رکسان نکات مهم برای افراد دیابتی در سفر را مورد بررسی قرار داده ایم.همراه ما باشید.

نکات امنیتی برای سفر افراد دیابتی

اگر دیابت دارید و عاشق سفر هستید، با رعایت چند نکته ساده می توانید به هر کجا که می خواهید بروید. این موضوع شامل دیدن دکترتان قبل از سفر هم می شود. قبل از سفر افراد دیابتی باید یک چک آپ کامل کنند. برای برنامه ریزی، پس از انتخاب محلی که می خواهید به آنجا بروید، تحقیقی انجام دهید تا بدانید که در مقصدتان وضعیت دکترها، بیمارستان ها و داروخانه به چه صورت است. آیا در مقصد داروهای دیابتی خود را به راحتی پیدا خواهید کرد؟ امروزه به دلیل پیشرفت ارتباطات و اطلاعات بسیاری از این مطالب را از سایت های مربوطه پیدا می کنید.

سفر افراد دیابتی به مناطق سرد

از نکات خیلی مهم دیابت در سفر توجه به دمای هوا است؛ در دمای پایین، در ابتدا سرعت جذب انسولین کم می‌شود، اما زمانی که بدن خود را گرم می‌کنید، به صورت ناگهانی سرعت جذب انسولین افزایش می‌یابد. این موضوع ممکن است باعث پایین آمدن سطح قند خون شما شود. افتادن قند خون در هوای سرد خطرناک‌تر است.؛ زیرا ممکن است باعث پایین آمدن بیش از حد دمای بدن شود. علاوه بر آن، هوای بیش از حد سرد ممکن است عملکرد دستگاه تست قند خون را مختل کند و نتوانید با دقت لازم سطح قند خون خود را تشخیص دهید.

فر افراد دیابتی به مناطق گرم

بزرگترین تهدید برای مسافرت افراد دیابتی به سرزمین‌های گرم، تابش شدید آفتاب است. بنابراین سعی کنید تا حد ممکن بدن خود را در مقابل تابش بیش از حد آفتاب بپوشانید. آفتاب گرفتن در سفر ممکن است سطح قند خون شما را بالا ببرد، از طرفی سرعت جذب انسولین تزریق شده نیز بالاتر می‌رود. بهتر است در مناطق بسیار گرم وضعیت قند خون خود را زود به زود چک کنید. مراقب دقت دستگاه تست قند خون خود نیز باشید؛ زیرا دمای بسیار بالا، ممکن است در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.

نکات ضروری مهم برای افراد دیابتی در سفربرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نکات ضروری مهم برای افراد دیابتی در سفر

  • بسته بندی های غذایی برای خود بردارید

به شما توصیه می کنیم که با خود تنقلات و میان وعده هایی که پر از فیبر و پروتئین هستند را بردارید. تنقلاتی مانند بسته های کره بادام زمینی با آجیل های متنوع، میوه خشک و آجیل و یا پنیر رشته ای را به صورت بسته های جداگانه بسته بندی کنید و با خود بردارید. بسته به مقصد شما، گاهی برخی از این مواد را نیز می توانید در فرودگاه ها و فروشگاه های اطراف خود به راحتی پیدا کنید. در سفر افراد دیابتی باید مراقب غذای خود باشند. هنگام غذا خوردن در سفر به غذای خود کنترل داشته باشید و غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی مقادیری پروتئین، کربوهیدرات های غنی از فیبر، چربی سالم و سبزی باشد.

  • داروهای خود را به اندازه بردارید

خود را برای هر ماجرایی که ممکن است اتفاق بیفتد آماده کنید. به عنوان مثال توصیه می کنیم که یک سوزن و آمپول اضافه با انسولینی که استفاده می کنید به همراه داشته باشید. بسته به نوع دیابتی که دارید و از هر وسیله دارویی که استفاده می کنید، مانند پنبه الکلی، انسولین، سورنگ انسولین، ضد عفونی کننده دست، داروهای لازمه، دستگاه اندازه گیری قند خون و نوارهای تست حتماً به اندازه و شاید هم کمی بیشتر بردارید.

  • از قوانین فرودگاهی و پروازها آگاه باشید

در سفر افراد دیابتی برای گذشتن از بخش امنیت و گیت در فرودگاه، زمان بیشتری را در نظر بگیرند. قوانین مربوط به داروها، مایعات، لوازم و موارد دیگر را در فرودگاه هایی که به آن ها وارد می شوید، بررسی کنید. به طور معمول مواردی مانند پمپ ها یا سرنگ ها را در این قوانین مطرح نمی کنند، اما در برخی از کشورهای خارجی گاهی ممکن است که کمتر پیدا شوند. بنابراین بهتر است نسخه ای از طرف پزشک خود به همراه داشته باشید. به همان صورت بهتر است که از قوانین داروهای تجویزی در کشور مقصد اطلاع داشته باشید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *