نکات ضروری جا ماندن از پرواز

جا ماندن از پرواز باعث ضرر مالی میشود. چراکه ممکن است تمام هزینه بلیط سوخت شود. در برخی مواقع هم هزینه ه‎ایی به عنوان جریمه کسر شده و باقی پول به حساب مسافر بازگردانده میشود. معمولا جا ماندن از پرواز دارای عواقب بدتری هم میباشد. به عنوان مثال مسافرانی که بلیط هواپیما خارجی یا داخلی به منظور رسیدن به جلسه کاری در مقصد را خریداری کرده اند، در صورت جا ماندن از جلسه کاری خود محروم میشوند. که این خود شامل خود به تنهایی ممکن است مسافر را متضرر کند.

از طرفی در این شرایط اقتصادی که سفر کردن شامل هزینه زیادی است، سبب شده تا مسافران پول محدودی را برای سفر خود کنار بگذارند. در این شرایط حتی اگر بلیط ارزان هواپیما اکونومی مسافری کنسل شود ممکن است خرید مجدد بلیط هواپیما برای مسافر مقدور نباشد. از طرفی هتلی که مسافر در مقصد برای سفر خود رزرو کرده است در صورت نرسیدن به موقع مسافر شامل هزینه اضافی میشود.در این مقاله  از سایت هتل فرودگاهی رکسان به توضیح اعمالی که پس از جا ماندن باید انجام دهید میپردازیم. پس در این مقاله با ما همراه باشید.

آرام باشید

یکی از نکات جا ماندن از پرواز این است که باید آرامش خود را حفظ نمایید. قطعا همه ما می دانیم که
جا ماندن از پرواز اصلا شرایط خوبی نیست اما خب اتفاقی است که افتاده است و بهتر است آرامش خود را حفظ نمایید. چند نفس عمیق بکشید تا قادر به تصمیم گیری منطقی باشید. در صورتی که در مسیر رسیدن به فرودگاه متوجه شده اید که امکان جا ماندن از پرواز وجود دارد بهتر است مسیر خود را ادامه دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به فرودگاه برسانید. تنها در این صورت است که می توان جا ماندن از پرواز را جبران کرد. شرکت های هواپیمایی از حال مسافرانی که از پرواز جا مانده اند به خوبی آگاه هستند و سعی می کنند بهترین اقدامات جایگزین را برای رفاه حال مسافران در نظر بگیرند.

به خاطر سپردن ساعت

تمامی شرکت های هواپیمایی برای افرادی که از پرواز خود جا مانده اند قانونی نانوشته در نظر گرفته اند. در صورت جا ماندن از پرواز شرکت های هواپیمایی سعی می کنند بیشترین همکاری را در زمینه اقدامات مهم در زمان جا ماندن از پرواز را با شما داشته باشند. قانون پنچری یکی از قوانین نانوشته شرکت های هواپیمایی
می باشد. با توجه به این قانون در صورت جا ماندن از پرواز به دلایل موجه و غیرقابل پیش بینی شرکت هواپیمایی در پرواز بعدی خود بدون این که هزینه جدا در نظر بگیرد برای مسافر یک صندلی در نظر خواهد گرفت.

برای استفاده از این قانون برای مسافر بازه زمانی دو ساعته در نظر گرفته خواهد شد و مسافر تنها در شرایطی
می تواند از این فرصت استفاده کند که بتواند در این بازه زمانی خود را به فرودگاه برساند. در غیر این صورت استفاده از این فرصت برای او وجود نخواهد داشت. این قانون با عنوان قانون دو ساعته نیز مشهور می باشد از این رو در صورت جا ماندن از پرواز توصیه می شود مسیر خود را تا فرودگاه ادامه دهید و برای جبران خسارت اقدامات لازم را انجام دهید.

نکات ضروری جا ماندن از پروازبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

رفتار خونسرد و مودبانه داشته باشید

بدون شک جا ماندن از پرواز برای شما اتفاق خوشایندی نخواهد بود و کلافگی و عصبانیت شما را به همراه خواهد داشت. اما همواره توصیه می شود در این شرایط خونسردی خود را حفظ کرده و با کارکنان شرکت هواپیمایی کاملا خونسرد و مودبانه رفتار نمایید. در صورت داشتن رفتار محترمانه کارکنان برای رفع مشکل شما اقدامات لازم را انجام خواهند داد و نهایت همکاری را با شما خواهند داشت. این نکته را به خاطر بسپارید که خودتان مقصر جا ماندن از پرواز خود هستید پس بهتر است آرامش داشته باشید و با رفتاری محترمانه از کارکنان شرکت های هواپیمایی بخواهید اقدامات لازم و ضروری را برای شما انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که رفتار مودبانه و حفظ آرامش در هر شرایط و زمان می تواند مشکلات شما را رفع نماید.

خود را برای پرداخت هزینه های مازاد آماده کنید

همانطور که ذکر شد بسیاری از شرکت های هواپیمایی برای آن دسته از مسافران که از پرواز خود جا مانده اند پرواز جایگزین در نظر می گیرند اما در برخی از شرکت های هواپیمایی هزینه بلیت را مجدد به قیمت روز از مشتری دریافت خواهند کرد. از این رو توصیه می شود در صورت جا ماندن از پرواز خود را آماده پرداخت هر هزینه اضافه نمایید. در تعدادی از شرکت های هواپیمایی در صورتی که از پرواز خود جا بمانید مابه التفاوت قیمت بلیت قبل و بلیت روز را از شما دریافت خواهند کرد و شما را در پروازهای بعدی به مقصد مورد نظرتان خواهند رساند.

نگهداری از تمامی مدارک پرواز

هرچند نگهداری تمامی مدارک پرواز در صورت جا ماندن از پرواز ممکن است برای شما مفید باشد با این وجود این توصیه در تمامی مراحل سفر به کار شما خواهد آمد. از زمان رزرو بلیت هواپیما بهتر است تمامی مدارک و اسنادی که بین شما و شرکت هواپیمایی جابه جا می شود را نگه دارید. فیش پرداختی هزینه های بلیت، اسکن بلیت، قوانین کنسل کردن و تمامی مدارکی که می توان بعدها به آن ها استناد کرد در فولدری خاص نگهداری کرد. همچنین بهتر است آن را در موبایل و ایمیل خود ذخیره نمایید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *