معروف ترین جاذبه های گردشگری رومانی

رومانی (به رومانیایی România) کشوری است در جنوب شرقی اروپا. پایتخت آن بخارست است. رومانی از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با بلغارستان همسایه است.در ادامه 10 مورد از برترین جاذبه های گردشگری رومانی را به شما معرفی می کنیم: ‏

دلتای دانوب Danube Delta
‏بیشترین قسمت های دلتای دانوب که از لحاظ وسعت دومین دلتای بزرگ اروپا محسوب می شود، در رومانی واقع شده است. در اصل این دلتا بخشی از دریای سیاه بوده و مکان مناسبی برای مشاهده ی طبیعت به شمار می رود. دلتای دانوب خانه ی گونه های خاص گیاهی و جانوری در اروپا و 32 اکوسیستم مختلف از جمله بزرگترین تالاب های جهان است. در اینجا شما می توانید سوار قایقی شده و شاهد زیبایی های این دلتا و غروب شگفت انگیز آفتاب باشید. ‏

کلوژ-ناپوکا Cluj-Napoca
بزرگترین دانشگاه رومانی در کلوژ-ناپوکا واقع شده که به عنوان پایتخت غیر رسمی منطقه ی تاریخی ترانسیلوانیا نیز شناخته می شود. قدمت این شهر به زمانی قبل از مهاجرت رومن ها برمی گردد و یکی از مراکز هنر و فرهنگ رومانی به شمار می رود. این شهر خانه ی جمعیت کثیری از مجارستانی ها می باشد و دارای مجسمه ای است که به افتخار پادشاهی مجارستانی ساخته شده است. کلیسای گوتیک سنت مایکل منسوب به قرن چهاردهم دارای بلندترین برج کلیسا در رومانی می باشد.

مامایا Mamaia
مامایا که در لبه ی دریای سیاه واقع شده، معروف ترین تفرجگاه ساحلی رومانی محسوب می شود. مامایا کوچک است اما با این حال دارای امتدادی به طول 8 کیلومتر می باشد. این شهر دارای ساحل های ماسه ای بینظیری است که مناسب حمام آفتاب و استراحت است.

منطقه تاریخی و قدیم بخارست | The Old Centre

شهر قدیم یا منطقه تاریخی بخارست مبدا شکل گیری شهر است و اولین خانه ها و تاسیسات شهری اولین بار در قرون ۱۵ و ۱۶ در این منطقه ساخته شده اند. در طول قرن ها این منطقه محل سکونت و استقرار شاهزاده های رومانی، مرکز تجارت و بازرگانی، عبادتگاه و محل عبور و تلاقی مسافران مختلف بوده است. با این حال، با گسترش شهر این منطقه جایگاه سابق خود را از دست داد و به مکانی قدیمی و پایین شهر تبدیل شد.

معروف ترین جاذبه های گردشگری رومانیبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

قلعه کوروین

قلعه کوروین (Corvin Castle) با معماری گوتیک رنسانس، از بزرگ‌ترین قلعه‌های اروپا به‌شمار می‌رود و یکی از عجایب هفتگانه رومانی است. با قدمتی که به سال ۱۴۴۶ بازمی‌گردد، این قلعه از سه قسمت بزرگ تشکیل می‌شود: تالار شوالیه، تالار غذا و پلکان مارپیچ. تالارها مستطیلی شکل هستند و با سنگ‌های مرمر تزیین شده‌اند. برج‌‌های بلند، سقف‌های رنگی و تعدد پنجره‌ها و بالکن‌های حکاکی‌شده از ویژگی‌های معماری بنای قلعه محسوب می‌شوند.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *