آشنایی با چند غذای بلژیکی خوشمزه

فهرست مطالب این مقاله

کی از هیجان انگیزترین بخش های هر سفری، تست غذاهای محلی آن است. غذاهایی که شاید تا به امروز نامش را هم نشنیده باشیم اما زمانی که عطر و بوی آن ها را استشمام می کنیم، تا مدت ها، خاطره سفر به آن منطقه را برایمان تداعی می نمایند. در ادامه با چند غذای بلژیکی ها که طعم بسیار خوبی دارد، آشنا خواهیم شد.

اندیو و هم گراتین Endive and Ham Gratin

با این که اندیو و هم گراتین غذای لاکچری و گران قیمتی در بلژیک نیست اما خانواده های بلژیکی عاشق این غذای ساده هستند. کاسنی بلژیکی همراه با پنیر و گوشت ترکیب می شود و در نهایت پوره سیب زمینی روی آن ریخته می شود. بلژیکی ها عاشق سیب زمینی هم هستند. تقریبا در همه غذاهایشان، سیب زمینی سرخ کرده یا پوره شده وجود دارد.

آشنایی با چند غذای بلژیکی خوشمزه

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

سول میونیق Sole Meuniere، غذای بلژیکی

این غذای بلژیکی که با تلفظ فرانسوی خوانده می شود، در لیست بهترین غذاهای بلژیک است. افرادی که علاقه به غذاهای دریایی دارند کافی است یک بار این غذای خوشمزه را امتحان کنند. در این غذای بلژیکی، ماهی در ادویه های نمک و فلفل و پودر سیر قرار می گیرد و سپس آرد و جعفری و آبلیمو همراه با کره به آن اضافه می شود. نقطه تفاوت این غذای دریایی با غذاهای دیگر، سس ویژه ای است که در پخت آن استفاده می شود.

Moules-frites
تابستان در بلژیک فصل صدف است. صدف های دریای شمال که از صدف های فرانسوی گوشتی تر و بزرگتر هستند در سبزیجات و سس مخصوص پخته می شوند. این صدف ها با سیب زمینی سرو می شوند و غذای غیر رسمی و ملی بلژیک هستند. اگر می خواهید مانند محلی ها این غذا را بخورید از یک صدف خالی به عنوان قاشق استفاده کنید.

کاربناد فلاماند Carbonade Flamande، غذای بلژیکی

استیک خورای دو آتیشه، برای خوردن این غذا عجله کنند. در سفر به بلژیک به جز امتحان وافل های معروفی که دارد، حتما کاربناد فلاماند را تست کنید. این غذا همان استیک خوشمزه خودمان است که از ترکیب گوشت گاو و ادویه جاتی همچون پیاز و نمک و فلفل تهیه می شود. اما باز هم پای سیب زمینی سرخ کرده در این غذا وجود دارد. هویج، قارچ، سیر از دیگر موادی است که حتما در پخت این غذای بلژیکی استفاده می شود.

آشنایی با چند غذای بلژیکی خوشمزهبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

Paling in ‘t groen
این غذا به معنی “مارماهی در سس سبز” می باشد و خوشبختانه مزه آن خیلی بهتر از نام آن است. تکه های گوشت سفید مارماهی که مزه ای مانند گوشت مرغ دارد در سس غلیظ جعفری و ترشک خوابانده می شود، در نتیجه رنگ سبز روشنی دارد.

فیله آمریکایی Filet Americain
احتمالا این غذا باب میل ایرانی ها نباشد. اگر تصور می کنید که استیک پخته شده آبداری را سفارش داده اید، کاملا در اشتباهید. با این که این غذا یکی از محبوبترین غذاهای بلژیکی است اما تصور خوردن گوشت خام چرخ نموده، برای ایرانی ها و حتی بسیاری از مردم دنیا، ممکن نیست. با این حال درباره طعم آن باید بگوییم که اصلا طعم گوشت خام را احساس نمی کنید چرا که در تهیه آن، از نمک، سس کچاپ، جعفری، پیاز، تخم مرغ، فلفل و چندین ادویه استفاده شده که به طور کلی طعم اصلی گوشت خام را از بین می برد. انتخاب با شماست. می توانید آن را روی نان تست بریزید و بخورید و یا همراه با غذاهای دیگر بهره ببرید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *