آشنایی با معروف ترین غذاهای پراگ

جمهوری چک کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در تاریخ اول ژانویه ۱۹۹۳ و به ‏دنبال تقسیم کشور چکسلواکی سابق پدید آمده است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن پراگ است و با وجودی که عضو اتحادیه اروپا ‏است واحد پول آن کرونا است.‏ جمعیت جمهوری چک ۱۰ میلیون و پانصد هزار نفر و زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان‌های اسلاوی است. جمهوری چک به دریا راه ندارد و سه ناحیه تاریخی بوهم، موراوی، و بخش کوچکی از سیلزی ‏را شامل می‌شود. مردم چک از تبار اسلاو و از مردمان هندواروپایی هستند.

معروفترین غذاهای پراگ

چلبیکی (Chlebíčky)
یک نوع ساندویچ رو باز بسیار دلپذیر و سیر کننده که بخاطر تهیه سریع آن، بیشتر برای وعده های ناهار یا صبحانه استفاده می شود. روی نان، ساندویچ ها را با مواد مختلفی مانند تخم مرغ، گوشت همبرگر، سوسیس، ماهی سالامی، خیار و خیارشور، ترشی و پنیر پر می کنند.

آشنایی با معروف ترین غذاهای پراگبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پالاچینکی (Palačinky)
پالاچینکی یکی از پنکیک های خوشمزه در بین غذاهای پراگ است که مردمش بسیار به آن علاقه دارند و معتقدند هر گردشگر باید آن را امتحان کند. این پنکیک شبیه کرپ فرانسوی است اما خمیر و روش طبخش متفاوت است .

پالاچینکی معمولا به شکل حلقه ای پیچیده می شود و بسته به ذائقه که شیرین و یا شور دوست دارید داخلش را با مربا، میوه و آجیل و یا پنیر، گوشت و اسفناج پر می کنند.

اسماژنی سیر
یکی دیگر از غذاهای خیابانی پراگ که دوستداران پنیر را به سمت خود می کشاند اسماژنی سیر است، این غذای خوشمزه از پنیر کاملا سرخ شده وسیب زمینی سرخ شده به همراه سالاد و یک رول نان سرو می شود.

آشنایی با معروف ترین غذاهای پراگبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

سیویچکوا نا اسمیته (Svíčková na smetaně)
یکی از محبوب ترین غذاهای ملی که در شهر پراگ به صورت سنتی میتوان تجربه کرد سیویچکوا نا اسمیته است در این غذا گوشت راسته گوسفند را با سبزیجاتی مانند هویچ،پیاز،ریشه کرفس،فلفل سیاه ، فلفل فرنگی،برگ های خوش بو و زعتر(از خانواده آویشن ) می پزند و در آخر به آن خامه اضافه می کنند و با دامپینگ که نوعی خمیر از مواد مختلف پر شده است ،سرو میکنند.

سوپ کولایدا (KULAJDA)
هر شهری سوپ مخصوص خودش را دارد، در پراگ هم سوپ کولایدا که همان سوپ به روز شده خامه ترش است طرفداران خاص خود را دارد.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *