آشنایی با غذاهای معروف اروپایی

فهرست مطالب این مقاله

همه کشورها غذاهای مخصوص خود را دارند. مانند کشورهای آسیای شرقی که بیشتر متمایل به غذا تند هستند یا کشورها اروپایی که غذاهای کبابی را بیشتر می پسندند.

1- دونر کباب  (Döner Kebab) یکی از غذاهای معروف اروپایی

دونر کباب در اصل نوعی غذای ترکیه ای است که در سراسر اروپا در رستوران ها سرو می شود. این غذا ترکیبی از گوشت به همراه مقادیری کربوهیدرات می باشد. به‌ طور معمول تکه‌های گوشت کباب شده بر روی نان لواش یا داخل ساندویچ به همراه سس و سالاد ریخته می شود. در اروپا حتی تعدادی از گردشگران که علاقه‌مند به بوریتو (غذایی مکزیکی) هستند می‌توانند دونر را به‌ صورت دوروم (Durum) لقمه‌  جانشین آن کنند.

2-سوسیس کاری (Currywurst) آلمان یکی از غذاهای معروف اروپایی

این غذا برای کسانی که طرفدار غذاهای تند هستند بهترین گزینه می باشد. این غذای خوشمزه در سال 1949 در شهر برلین تهیه شد که در آن سوسیس به قطعه‌های کوچک تقسیم شده و با ترکیب سس قرمز (کچاپ) و پودر کاری مخلوط و معمولا به همراه سیب‌زمینی سرخ شده سرو می‌شود. سرو این غذای خوشمزه در اروپا به یک عادت تبدیل شده و سالانه حدود 800 میلیون از این غذا (سوسیس کاری) در سراسر آلمان توسط فروشندگان به فروش برسد که 70 میلیون این آمار فقط متعلق به شهر برلین است.

3-نان حلقوی (Koulouria) یونان یکی از غذاهای معروف اروپایی

یکی از محبوب ترین غذاهایی است که در شهر آتن و سایر شهرهای یونان به فروش می رسد نان حقوی کنجدی است. برخی از مردم این نان را همراه با پنیر میل می کنند اما اگر چیزی هم کنار این نان نباشد باز هم طعم فوق العاده ای دراد. نان حلقه‌ای دارای شیرینی بسیار خفیفی بوده و کاملا ترد است؛ همچنین کنجد نیز طعم آن را بسیار لذیذتر کرده است. این نان خوشمزه را می‌توان برای صبحانه یا هنگام قدم زدن و بازدید از آثار تاریخی آتن همانند آکروپلیس صرف کرد.

4-استریت کرپس (Street Crepes)  فرانسه یکی از غذاهای معروف اروپایی

از غذاهای شهر پاریس می توان استریت کرپس را نام برد. اگر در خیابان های پایتخت فرانسه در حال قدم زدن بودید فراموش نکنید که این غذای خوشمزه را از دکه ها و یا برخی گاری های چرخدار که در کنار خیابان هستند بخرید و نوش جان کنید. این کرپ های خوشمزه و لذیذ با گوشت و سبزیجات تازه پر میشن، هیچی برای مردم و مسافرین پاریس در یک روز سرد مثل خوردن استریت کرپس لذت بخش نیست.

5- لانگوس (Langos) مجارستان یکی از غذاهای معروف اروپایی

دیگر غذای خوشمزه ی خیابانی که می خواهیم برایتان معرفی کنیم لانگوس است. این غذا متعلق به کشور مجارستان و خیابان های بوداپست می باشد. یک اسنک بسیار ارزان با طعم فوق العاده می باشد. لانگوس یکی از غذای سنتی مجارستان هست که آن را اکثر نقاط بوداپست می توانید پیدا کنید.

6- تونبرودزرول (Tunnbrodsrulle) سوئدی یکی از غذاهای معروف اروپایی

تونبرودزرول غذای خوشمزه ای از خیابان های سوئد می باشد. این غذا شبیه به ساندیچ لقمه است و برای تهیه این خوراک خوشمزه خیابانی از سوسیس، کره، پنیر و سبزیجات سالاد استفاده می شود، تمامی این مواد داخل یک نون گرد و مسطح ریخته می شود و بعد نان را به صورت رول در می آورند. این غذای ساده و سبک می تونه خودش بعنوان یک وعده غذایی میل شود.

7- وارنیکی (Varenyky) اوکراین یکی از غذاهای معروف اروپایی

نوعی پیراشکی در کشور اورکراین به نام وارنیکی وجود دارد که دارای طعم بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد. داخل خمیر را با مواد مختلفی پر می کنند اما برای تهیه این غذا از روش های مختلفی استفاده می کنند به عبارتی این غذا از تنوع بالا برخوردار ایت. نوع معمول آن پیراشکی با طعم  گوشت است، که مواد تشکیل دهنده ی آن گوشت و پیاز و رب سرخ شده می باشد.

8-smorrebro دانمارک یکی از غذاهای معروف اروپایی

برای تهیه این غذا باید به کپنهاگ سفر کرده باشید، این خوراکی خوشمزه به صورت ساندوچ های باز هستند. به اصلاح به آنها جزیره کاغذی می گویند که بهشت افراد شکمو است.

10- oscypek لهستان یکی از غذاهای معروف اروپایی

از دیگر خوراکی های خوشمزه ای که می توانید در خیابان های اروپا میل کنید oscypek است. این خوراکی خوشمزه لهستانی مخصوص منطقه کوهستانی به نام Kraków است به نحوه خاصی سرو می شود. برای تهیه این خوراکی ابتدا آن را گریل می کنند وسپس در کنار مربای بری میل می نمایند.

 

9- ماهی و سیب زمینی سرخ شده انگلستان یکی از غذاهای معروف اروپایی

از آخرین غذاهای خیابانی اروپا که می خواهیم معرفی کنیم، غذایی در خیابان های کشور انگلیس به نام ماهی و سیب زمینی است. این غذا از نظر ارزش غذایی در رتبه بالایی قرار دارد و یکی از غذاهای خیابانی انگلیس به شمار می رود.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *