آشنایی با غذاهای محلی استان خراسان

یکی از جاذبه‌های هر سفر بخش شکم‌گردی آن است؛ چشیدن غذاهای محلی و طعم‌های جدید و لذیذ می‌تواند بخش مهیج سفرتان شود. پیش از سفر به استان خراسان این مطلب از سایت هتل فرودگاهی رکسان را بخوانید تا امتحان غذاهای خوش عطر و طعمش را از دست ندهید.

کمه جوش سبزواری

اگر به غذاهای محلی نقاط مختلف علاقه دارید، این غذای محلی سبزواری را هم حتما امتحان کنید؛ این غذا با سبزی خوردن و نان و خوراک بادمجان بسیار لذیذ است.

خورش ریواس با نعنا و جعفری
تقریباً در تمام نقاط ایران که به ریواس دسترسی دارند این غذا پخت می‌شود. از آنجایی که فصل رویش ریواس در فصل بهار است این خورش نیز در این فصل بسیار پرطرفدار است. این غذا با ریواس، گوشت بدون استخوان، پیاز، شکر، نعنا و جعفری تازه تهیه می‌شود. طعم این خورش تقریبا ترش است و پخت آن همراه نعنا و جعفری عطری بی‌نظیری به آن داده است.

حلیم نیشابور، یک غذای مقوی و خوش طعم

حلیم یکی از عذاهای محلی خراسان رضوی، به ویژه مشهد و نیشابور به حساب می آید. حلیم نیشابوری را از گوشت فراوان و بلغور گندم تهیه می کنند. در مشهد نیز حلیم به روش مشابهی طبخ می شود با این تفاوت که به جای بحث همیشگی شکر یا نمک، به آن خورشت قیمه اضافه می کنند. کمی عجیب به نظر می رسد اما بهتر است حتما این نوع حلیم را امتحان کنید.

آش ماست سبزوار، از غذاهای محلی خراسان رضوی

سبزوار یکی دیگر از شهرستان های استان خراسان رضوی است که بسیاری از افراد با آش ماست این شهر آشنا هستند. این نوع آش از اسفناج، رشته آش و ماست در کنار ترکیب دیگر مواد به دست می آید و طعم فوق العاده ای دارد. به طور کلی در منطقه خراسان مصرف انواع سوپ و آش بسیار متداول است.

کباب شیشلیک شاندیز
در ذائقه ما ایرانی‌ها کباب، جایگاه ویژه‌ای دارد. کباب شیشیلیک نیز در بین انواع کباب بسیار پرطرفدار و شیشیلیک شاندیز نیز بسیار لذیذ است و حتی شهرت جهانی پیدا کرده. این کباب از گوشت راسته گوساله یا گوسفند تهیه و معمولا همراه گوجه کبابی و برنج سرو می‌شود. روش‌های مختلفی برای تهیه این کباب وجود دارد اما در مشهد و شاندیز گوشت را به همراه دنده به سیخ می‌کشند.

آشنایی با غذاهای محلی استان خراسانبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

ساطری پلو
این غذای محلی خراسان از برنج، هویج، گوشت چرخ کرده قلقلی، کشمش و زعفران تهیه می‌شود. تمام این مواد به صورت لایه لایه روی برنج قرار می‌گیرد و مزه آن نیز چیزی شبیه به رشته پلو است.

شله مشهدی، این غذای سنتی و تاریخی
تاریخچه این غذای فوق العاده که در آن انواع حبوبات استفاده می شود، به دوران قاجار باز می گردد و یک وعده غذایی کامل و سنگین محسوب می شود. در سرو این نوع آش، معمولا مقداری قیمه به آن اضافه می کنند و از آن جا که در پخت آن حبوبات زیادی مصرف می شود، زمانی که برای پخت آن لازم است، کمی طولانی به نظر می رسد. می توان گفت شله یکی از معروف ترین غذاهای محلی خراسان رضوی به شمار می آید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *