آشنایی با بزرگترین چرخ فلک دنیا در دبی

فهرست مطالب این مقاله

شهر دبی در امارات مدت‌‌ها است که گردشگران را با امکاناتش شگفت زده می‌کند. بلندترین‌‌ها، بهترین‌‌ها، گران‌‌‌ترین‌‌ها، لوکس‌‌‌ترین‌‌ها و خلاصه منحصر به فردترین جاذبه‌های گردشگری را به خود اختصاص داده است. همین جاذبه‌ها نیز باعث شده تا تور دبی یکی از بهترین و لوکس‌ترین تورهای گردشگری جهان باشد. آخرین شاهکار تفریحی و دیدنی آن هم چشم دبی است. حالا دوباره دبی با ساخت بلندترین و بزرگترین چرخ و فلک جهان رکوردشکنی کرده است. این چرخ و فلک عظیم الجثه که نام آن عین دبی یا همان چشم دبی است، ارتفاعی دو برابر چرخ و فلک چشم لندن دارد و از چرخ و فلک لاس وگاس بزرگ‌تر است. چرخ و فلک‌هایی که قبل از ساخت عین دبی از بلندترین چرخ و فلک‌های جهان بودند.

بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ‌وفلک جهان به نام «عین دوبی» (Ain Dubai) یا چشم دبی سرانجام درهای خود را به روی عموم مردم باز کرد. این جاذبه دیدنی دبی در مراسمی دو روزه در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ افتتاح شد و یکی از نکته‌های جالب‌توجه در این روز، حضور «شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم»، ولیعهد دبی، در این محل محسوب می‌شد که درست قبل از بازشدن دروازه‌ها به روی عموم، در حال فیلمبرداری از خود در بالای چرخ‌وفلک بود.

آشنایی با بزرگترین چرخ فلک دنیا در دبیبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

افتتاحیه در ساعت ۱۴ شروع شد تا مهمانان مشتاقی که از قبل جا رزرو کرده بودند، بتوانند یک چرخش ۳۸ دقیقه‌ای را در کابین‌های پیشرفته تجربه کنند. پس از غروب خورشید در حالی که جهان به تماشای این مناسبت مهم پرداخته بود، چرخ‌وفلک عین دبی با نمایش پهپاد، نورهای مسحورکننده و آتش‌بازی روشن شد.

جزئیات بزرگ‌‌‌ترین چرخ و فلک دبی

بزرگترین چرخ و فلک جهان، یعنی چشم دبی 48 کابین دارد. هر دور این چرخ و فلک 38 دقیقه زمان می‌برد و دو دور آن 76 دقیقه می‌شود. ظرفیت هر کابین حداکثر 40 نفر است البته کابین‌های ویژه با ظرفیت کمتر نیز دارد. 6 کابین ویژه برای صرف نوشیدنی وجود دارد و همچنین چندین کابین با ظرفیت 12 نفر برای پذیرایی شام طراحی شده‌اند. در کل، بزرگترین چرخ و فلک جهان مجموعا می‌تواند همزمان پذیرای 1400 نفر باشد.

چرخ و فلک چشم اندازی 360 درجه دارد. زمانی که بر فراز آسمان هستید تمام دبی و آب‌های منطقه زیر پای‌‌‌‌تان است. همین طور در قسمت پایین چرخ فلک مانیتورهای LED بزرگی طراحی شده‌اند که قابلیت نمایش فیلم و نمایش‌های نوری را دارند.

ایمنی بزرگترین چرخ و فلک جهان

طبیعتا سوار شدن بزرگترین چرخ و فلک جهان با این ارتفاع کمی دلهره آور است اما باید بگوییم این چرخ و فلک در عین بزرگی یکی از ایمن‌‌‌ترین چرخ و فلک‌های جهان است. وزن این چرخ و فلک بیشتر از 8 ایرباس A380s است و آهن به کار رفته در آن از آهن استفاده شده در برج ایفل بیشتر است. سازه آن به طوری طراحی شده که هنگام سوار شدن افراد در کابین‌های پایینی، چرخ و فلک از حرکت باز نمی‌ایستد و وقفه‌‌‌‌‌ای در آن ایجاد نمی‌شود.

یکی از مهم‌‌‌ترین نقاط قوت این چرخ و فلک استحکام آن در برابر طوفان‌های شن است. همین طور باید بدانید این چرخ و فلک در برابر زلزله نیز بسیار مقاوم است. وزن چرخ و فلک 10 هزار تن است و پایه‌هایی 7 هزار تنی آن را حمایت می‌کنند. تک تک کابین‌های چرخ و فلک به یک دستگاه ژنراتور برق اضطراری مجهز هستند. همین طور به دلیل گرما هوا در دبی هر کدام از کابین‌ها علاوه بر دستگاه تهویه هوای فعلی، یک دستگاه اضافی نیز دارند. بنابراین این چرخ و فلک را می‌توان یکی از امن‌‌‌ترین سازه‌های دبی و جهان دانست.

کابین‌های مختلف چشم دبی بزرگترین چرخ و فلک جهان

این چرخ و فلک از آن چیزی که فکرش را می‌کنید مجهزتر است. شما برای استفاده از این چرخ و فلک گزینه‌های متعددی دارید. کابین‌های چرخ و فلک مانند کپسول طراحی شده‌اند. چندین کابین با ظرفیت متفاوت در این چرخ و فلک وجود دارد. برای هر برنامه‌‌‌‌‌ای کابینی ویژه با امکاناتی خاص در نظر گرفته شده است.

آشنایی با بزرگترین چرخ فلک دنیا در دبیبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کابین وایب پلاس
این کابین مخصوص افراد 21 سال به بالا است و به سالن ورودی سمت دریا دسترسی دارد. در این کابین نوشیدنی‌های الکلی و غیر الکلی سرو‌‌‌‌‌ می‌شود. میهمانان این کابین‌‌‌‌‌ می‌توانند دو نوشیدنی میل کنند. هزینه خرید بلیط آن 200 درهم است. کابین‌های وایب چشم دبی به شما این امکان را می‌دهد که بدون معطلی و صف ایستادن بعد از بازرسی امنیتی سوار چرخ و فلک شوید. همین طور می‌توانید در سالن انتظار از تنقلات و نوشیدنی‌‌ها به صورت رایگان استفاده کنید.

کابین سلبریت کلوپ (کابین جشن)
در این چرخ و فلک امکان استفاده از کابین‌های خصوصی را هم دارید. کابین‌های خصوصی را می‌توانید برای خودتان، دوستان و فامیل رزرو کنید. در این کابین‌‌ها امکان برگزاری مهمانی‌های کوچک و خودمانی را دارید. حتی می‌توانید گردهمایی‌‌ها و جلسات کاری نیز در آن تدارک ببینید. هیچ فرد غریبه‌‌‌‌‌ای خارج از لیست شما سوار کابین خصوصی‌‌‌‌تان نمی‌شود. در این کابین‌ها با غذا و نوشیدنی از شما پذیرایی‌‌‌‌‌ می‌شود. هزینه استفاده از این کابین‌‌ها بیش از 1800 درهم است.

کابین سلبریت پلاس (جشن پلاس)
این کابین‌‌ها یه صورت یک پکیج ارائه می‌شوند و هزینه رزرو آن‌‌ها بیش از 4700 درهم است. در این کابین‌‌ها امکان برگزاری جشن‌‌ها و مهمانی‌های بزرگ‌تر را دارید، البته نهایتا هر کابین 40 نفر ظرفیت دارد. در این پکیج از مهمانان شما با چند نوشیدنی، میان وعده و غذا پذیرایی می‌شود و کابین متصدی کافه مخصوص دارد. اگر تا به حال به برگزاری یک جشن در آسمان فکر نکرده‌اید، از این بعد می‌توانید آن را در گزینه‌های‌‌‌‌تان قرار دهید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *