آبشار ایگواسو، بزرگ‌ترین آبشار برزیل کجاست؟

فهرست مطالب این مقاله

مجموعه آبشارهای ایگواسو در برزیل چنان حیرت انگیز است که به یکی از عجایب هفتگانه دنیا شناخته شده. شاید در وصف آبشارهایی مثل نیاگارا و ویکتوریا زیاد شنیده باشید اما این آبشارها در برابر آبشار ایگواسو، آبشار برزیل، وسعت ناچیزی دارند. سالانه گردشگران بی‌شماری برای بازدید از مجموعه آبشارهای ایگواسو راهی برزیل می‌شوند، در ادامه می خواهیم راجع به این آبشارها بیشتر صحبت کنیم. پس در ادامه با سایت هتل فرودگاهی رکسان همراه باشید:

آبشارهای ایگواسو در برزیل

آبشار ایگواسو به انگلیسی Iguazu Falls، در مرز بین آرژانتین و برزیل و در امتداد رود ایگواسو، واقع شده است. آبشار ایگواسو سال‌ها میان جنگل‌های آمازون پنهان و ناشناخته بود تا نخستین بار در سال 1541، به دست جهانگرد اسپانیایی به نام «آلوار دِ واکا» کشف شد. ایگواسو به زبان یکی از قبایل برزیل یعنی «آب بزرگ». آبشار دایره‌ای ایگواسو 2.7 کیلومتر وسعت دارد و از مجموعه 275 آبشار شکل گرفته. ارتفاع هر یک از آبشارها بین 30 تا 82 متغیر است. جریانات آبی آبشار برزیل که از ارتفاع به سطح دریاچه آبشار برخورد می‌کنند چنان پراکنده می‌شوند که گویی تمام آب بستر دریاچه به نقاط اطراف پاشیده شده.

آبشار ایگواسو، بزرگ‌ترین آبشار برزیل کجاست؟برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

چطور به آبشارهای ایگواسو در برزیل برویم؟

برای دسترسی به این آبشارها باید به اول به شهر فوز دو لو آچو در برزیل بروید، برای رسیدن به این شهر می توانید از شهر ریو سوار هواپیما شوید و خودتان را به فوز دو لو آچو برسانید.

آبشاری به نام گلوی شیطان در برزیل

یکی از خوش‌منظره‌ترین بخش‌‌های ایگواسو، آبشاری به نام “گلوی شیطان” است که شکلی نعل اسبی داشته و دارای ۲۶۹ فوت عرض و دو هزار و ۳۰۰ فوت طول است.

تفریحات آبشار برزیل چه هستند؟

ایستادن کنار آبشار؛ تماشای هیبت آبشار و گوش دادن به قدرت صدای آب خود به تنهایی حیرت آور است. البته تفریحات متعددی در آبشارهای ایگواسو می‌توانید تجربه کنید. می‌توانید با هلیکوپتر بر فراز آبشار پرواز کرده یا در آب‌های خروشان آن قایق سواری و کروز سواری کنید. هم چنین اگر از سمت برزیل به بازدید از این آبشار می‌روید، دیدن سد ایتایپو را از دست ندهید. این سد یکی از شگفتی‌های طراحی و مهندسی است. این سد میان برزیل و پاراگوئه ساخته شده و منبع تولید برق کشور پاراگوئه است. از جمله دیگر جاذبه‌های تفریحی که در کنار آبشار قرار دارد. قطار جنگلی و پل‌های پیاده‌رویی است که در اطراف آبشار قرار داشته و بازدید‌کنندگان با استفاده از آن‌ها می‌توانند تمام مناطق مشرف بر ایگوآسو را مشاهده کنند.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *