+21 556 77900

تجربه لحظاتی بی‌نظیر در هتل فرودگاهی رکسان

چند پیشنهاد عالی برای شکم گردی در سفرهای داخلی!

فهرست مطالب این مقاله

مهم نیست مسیر سفرتان به كدام قسمت از ایران باشد، مهم این است که هر جا بروید غذاهای خوشمزه‌ منتظر شماست؛ غذاهایی كه طعم به یادماندنی‌شان خاطره خوش سفر شما خواهد شد. حال برای اینكه فرصت این تجربه‌های خوشمزه را از دست ندهید، قبل از سفر و یا بعد از انتخاب مقصد نگاهی به مقاله مقاصد شکم گردی ایران بیندازید که راهنمای شما در سفر به شهرهای مختلف ایران است.

معرفی غذاهای محلی ایران | خورشت تره کُردی

یک غذای محلی ایران که می تواند رقیب خوبی برای قورمه سبزی خودمان باشد، خورشت تره کردی است. اگر می خواهید علاوه بر قورمه سبزی طعم خورشت های دیگری را نیز بچشید، این خورشت بهترین جانشین می باشد.

مانی پلو سمنان
یک غذای محلی ایران که آن نیز طعم خوبی داشته و در استان سمنان طبخ می شود، مانی پلو است. نه تنها رنگ این غذا بسیار وسوسه کننده می باشد بلکه طعم آن نیز فوق العاده و بی نظیر است.

معرفی غذاهای محلی ایران معرفی غذاهای محلی ایران | چغرتمه

یک غذای محلی ایرانی که در شمال کشورمان و در استان گیلان طبخ می شود، چغرتمه است. این غذا نوعی خورشت است و معمولا با برنج میل می شود. طعم آن کمی به شیرینی می زند و عطر و مزه بسیار عالی و فوق العاده ای دارد.

چند پیشنهاد عالی برای شکم گردی در سفرهای داخلی!

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

قیمه نخود

قیمه نخود یا قیمه یزدی از اجر و قرب زیادی در این شهر برخوردار بوده و یکی از محبوب ترین غذاهای تور شکم گردی یزد محسوب می شود. این غذا شباهت زیادی با قیمه های معمولی تهران دارد، با این تفاوت که در آن از نخود استفاده می شود.

به طور معمول قیمه یزدی از ترکیب لیموعمانی، زعفران، هل سبز، تکه های گوشت قرمز، زردچوبه، دارچین و نخود تهیه می شود و به غیر از نخود و هل سبز مشابهت های زیادی با سایر قیمه ها دارد.

آش اوماج ساوه
آش اوماج نیز یک غذای محلی ایران است و در منطقه ساوه طبخ می شود. این آش نیز طعم بسیار خوبی دارد و تنها نکته ای که برای تهیه آن باید رعایت کنید، آماده کردن اوماج هاست. برای تهیه اوماج نیز، آرد را با کمی آب و مقداری زردچوبه مخلوط کرده و نمک به آن اضافه می کنند. وقتی یک خمیر معمولی و نرم آماده شد، آن را به صورت گلوله های کوچکی درآورده و در یک سینی قرار می دهند تا خشک شود.

آبگوشت قنبید قم
آبگوشت قنبید نیز یک غذای محلی ایران است و مردم شهر قم علاقه زیادی به آن دارند. این آبگوشت نیز طعم بسیار خوبی دارد. مردم قم به دلیل شور بودن آب شهری که در آن زندگی می کنند از جمله طرفداران بلامنازع این غذا به شمار می روند.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

آش ترخینه لرستان
یک غذای محلی ایران که آن نیز طعم فوق العاده ای دارد آش ترخینه است و در نواحی استان لرستان و برخی استان های اطراف آن را طبخ می کنند. این غذا نیز طعم و عطر فوق العاده ای دارد. نکته ای که در مورد این آش باید بدانید، آماده کردن ترخینه هاست.

معمولا زنان بومی این استان در اواخر فصل تابستان مقداری بلغور گندم را آماده کرده و سپس با ماستی که چند روز مانده و طعمی ترش پیدا کرده است، می پزند. وقتی عمل پخت تمام شد، آن را در اشکال مرسوم، شکل داده و اجازه می دهند تا خشک شود. بنابراین اگر می خواهید این غذا را آماده کنید ابتدا به فکر تهیه ترخینه ها باشید.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

سبد خرید فروشگاه