پل معلق هیر؛ در قلب طبیعت سرسبز استان اردبیل

در روزهای گرم سال، استان اردبیل با آب‌وهوای خنک و مطبوعی که دارد، میزبان گردشگران و مسافران زیادی است. این استان از جاهای طبیعی زیبا و منحصربه‌فرد و آثار تاریخی تماشایی متعددی برخوردار است. اگر شما هم این منطقه را برای سفر و تفریح انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌دهیم از یکی از پل‌های تماشایی اردبیل به نام پل معلق هیر بازدید کنید که اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران است.

 در این مقاله از سایت هتل فرودگاهی رکسان قصد داریم تا شما را به تمام ویژگی های این پل معلق جذاب آشنا کنیم تا اگر دوست دارید اوقاتی جذاب و هیجان انگیز رو تجربه کنید حتما به این پل سر بزنید.

پل معلق هیر

پل معلق شیشه‌ای هیر در شهر هیر در ۲۲ کیلومتری اردبیل در مسیر جاده سرچم قرار دارد. دره «دربند» هیر با حدود ۲۳۴ هکتار وسعت در یک کیلومتری این شهر واقع شده‌است و نهر همیشه پرآبی از میان این دره عبور می‌کند. این دره پوشیده از باغ‌های میوه است و به بهشت گردشگری هیر مشهور شده‌است. این پل نخستین پل معلق شیشه ای قوسی شکل در جهان می‌باشد. در حال حاضر تمامی پل‌های شیشه ای موجود در جهان به صورت مسطح و ثابت ساخته شده‌اند. این پل دارای امکاناتی نظیر زیپ لاین، بگ جامپ و پرش از ارتفاع و شهر بازی کودکان است.

مشخصات پل معلق هیر

وقتی روی این پل قدم میزنید از یک طرف میتونید کوه با صلابت سبلان رو ببینید و از طرف دیگه کوه های باغرو و باغ های میوه که در اونجا قرار گرفته رو مشاهده کنید. اگر هم به زیر پاتون نگاه کنید رودخونه پرآب و خروشان و زیبای هیره چایی رو مشاهده می کنید که با عبور خودش از این منطقه به اون طراوت و زندگی بخشیده.

پل معلق هیر؛ در قلب طبیعت سرسبز استان اردبیلبرای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پل معلق هیر، اولین پل تمام شیشه‌ای و قوسی شکل ایران و جهان است که به دست مهندسان ایرانی برپا شده و کلیه‌ی قطعات شیشه‌ای و کابل‌های فلزی آن در داخل کشور ساخته شده است. این پل معلق که در مساحت حدود ۲۰ هکتار برپا شده است، حدود ۲۰۰ متر طول دارد و از سطح زمین نزدیک ۱۰۰ متر ارتفاع دارد. عرض این پل ۱۲۰ سانتی‌متر است و ضخامت شیشه‌ها سه سانتی‌متر است. ساخت پل معلق هیر از سال ۱۳۹۷ شروع شد و از خرداد ماه ۱۳۹۹ گردشگران و مسافران می‌توانند از آن دیدن کنند.

امکانات تفریحی پل معلق هیر

در کنار پل معلق هیر امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچون استخر، فواره‌ی موزیکال، زیپ لاین، بگ‌جامپ، ترامپولین، صخره‌نوردی و مجتمع بازی ادوین جای. در فاز دوم این پل، رستوران شیشه‌ای، هتل و واحدهای اقامتی و تجاری نیز افتتاح خواهد شد.

برای مطالعه مقالات بیشتر اینجا کلیک کنید.

مقالات و مطالب مفید

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *